NuVinci naaf wie?

Een Solex, ja, heel leuk, als je ze nog kunt vinden. Maar bedenk dan dat je dan bij een beetje heuvel stevig moet meetrappen en … benzine tanken. Dat terzijde.
Overigens kun je garantie alleen verwachten van de verkoper, niet van de fabrikant. Dat is wettelijk al zo geregeld sinds 1 januari 2009. In heel de EU. Dat de communicatie tussen dealer en fabrikant goed verloopt is aan de dealer.

De vraag is heeft u wel eens met een nuvinci naaf gereden??? Nou ik wel, geprobeerd in ieder geval.
Meteen uit de winkel bij de eerste fiets meters sloeg de versnelling al op hol. Trap cadans 154 bij 8 kilometer per uur. Ik viel bijna om. Niet te regelen, ondanks resetten, aan de computer, 10 keer achterwiel gedemonteerd om nieuw tandwiel en interface te vervangen. Tien dagen aan gewerkt en totaal niet mee te fietsen. Ondanks de zogenaamde ondersteuning van de achterban van nuvinci. Totaal verkeerde technische adviezen en toezenden van de verkeerde onderdelen. Ook op vrijdag voor het wekend totaal geen medewerking door niet willen leveren/opsturen van misschien wel het juiste onderdeel ondanks hun eerder gemaakte fout. Zeer slechte service en garantie van nuvinci. Een nieuwe fiets van meer dan 3500 euro, nog geen meter op gefietst en binnen 10 dagen niet te repareren. Over repareren gesproken, er wordt niet meer aan mijn nieuwe fiets gerepareerd of gesleuteld. Ik eis een nieuwe fiets maar dan wel een goeie. Misschien koop ik wel een solex.

Ik heb in middels al 55000 km gereden met een batavus van 2007 met nuvinci naaf en wil niets anders meer.
Altijd de goede versnelling ( cadans) nog geen problemen en onderhouds vrij.
Ik fiets elke dag het hele jaar door naar mijn werk 32km per dag.

Ik ben dit draadje begonnen en ben nog steeds heel tevreden met de naaf. De fiets heeft al de nodige verbouwingen meegemaakt maar de NuVinci N360 naaf is hetzelfde gebleven. Nooit problemen. Ik vind zelfs dat hij veel soepeler loopt dan in het begin. Wrijving 0 :wink: Onderhoud 0

En Ohja ik heb hem in april 2007 in het achterwiel laten inbouwen van een Giant New Century Limited Edition :sunglasses:

1 like

@Sjef, Sorry dat ik het zeg maar ik stoor me enorm aan je zure reacties op normale vragen of ervaringen die mensen hier met elkaar delen, Mensen die informatie zoeken of informatie willen delen over dit traploze systeem. Je geeft aan zelf geen ervaring te hebben maar toch lijk je je verheven boven anderen en brom je als een boomer met een grote snor en denkbeeldig gezag. Een persoon die niet samenwerkt maar alle online en online iedereen aan moet spreken en brommen met een negatief antwoord. Misschien had je in 2012 een wat moeilijk jaar, ik zal je andere posts ook eens lezen. Maar vanuit deze berichtereeks zou ik adviseren om de volgende keer positief te antwoorden op en niet jezelf boven anderen te verheffen. Accepteren dat mensen kennis zoeken en geen weerwoord en discussie willen maar advies of hulp. Over NuVinci, geflopt of niet, vermogen verlies of niet, het lijkt me een briljant systeem! Mijn complimenten voor de ontwikkelaar.

Ohja nog een laatste opmerking de toon van je reacties in deze topic doen me een beetje denken als de meneer uit dit laatste fragment over een nieuw anti lek systeem 'en geen flauwe kulletjes! https://www.youtube.com/watch?v=o7fulAaZPOY

Verder veel liefde, wijsheid en fietsplezier toegewenst <3

Vriendelijke groet,
van een bijdehante nieuwe gebruiker.

Niet sorry mijnerzijds: je bent kennelijk een mopperkont. Vijf jaar later…Dat mag.

Nog een welgemeende tip: als je je ergert aan de schrijfstijl van andere forumleden, bezoek dan nooit meer een forum. Iedereen heeft zijn eigen stijl en die zal bijna altijd anders zijn, dan die van jou.

Heb nu sinds 2007 batavus met nuvincinaaf. inmiddels 90000 km gereden. Elke dag naar het werk 33km en vakanties. Geen onderhoud aan de naaf. 2 keer versnellingskabel vervangen verder kettingen en tandwielen. Blijf deze rijden totdat ie kapot gaat en niet meer te repareren is.

Goed he. Ik ben dit draadje begonnen in 2011. (reactie in 2017). Ik rij nog steeds met dezelfde fiets en dezelfde naaf. Ook in het buitenland neem ik hem mee en ik fiets wat af ;-). Wrijving? Ik weet van niets. Rijdt heerlijk soepel in de versnelling die jij maar wilt :slight_smile: