Onderzoek studenten Hogeschool van Amsterdam

Geachte heer/mevrouw,

*Nog een kleine aanpassing en toevoeging op mijn vorige bericht.

Wij zijn drie derdejaars studenten van de Hogeschool van Amsterdam. Bij ons op school staat dit semester ondernemerschap centraal. We moeten vanuit concept/idee een innovatief product naar de markt brengen. We hebben een maand geleden een product bedacht en zijn momenteel bezig met het onderzoek.

Wij hebben inmiddels onderzoek gedaan en bij experts langs geweest om adviezen te vragen. Dit bracht ons verder in het traject alleen missen wij nog de visie van jullie. Daarom zouden wij het ontzettend waarderen als u deze survey in wilt vullen. Het betreft 8 vragen en kost ongeveer 3 minuten van u tijd.

Voor vragen of allerlei andere dingen mail gerust naar tijn.van.den.eijnde@hva.nl.

Elke reactie zouden wij zeer waarderen. Alvast hartelijk dank!

Jasper, Tijn en Gregor

Summary

This text will be hidden

Als ondernemen betekent iets doen wat nog niemand heeft gedaan, heb je aan fietstassen een zware klus.
Google weet duizenden uitvoeringen op te sommen.
Een selectie op duurzaam maakt het aanbod niet overzichtelijker.

In oktober 2015 twitterde @RosaFietskoffer dat ze de wereld van de (niet #duurzame) fietstassen markt op z’n kop gingen zetten.
Na drie maanden crowdfunding met een leuk filmpje van een hardcover fietskoffer met een gammel slot, is er voldoende geld om te starten met de produktie.
Voor zover ik kan nagaan, is het daarbij gebleven.

Wat is duurzaam?
Is dat een multifunctionele tas voor de boodschappen, de vakantie, het kantoor, en een reparatiesetje in een?
Is dat een boodschappentas die alle andere verpakkingsmaterialen overbodig maakt?
Is dat een tas die niet van plastic/PVC is gemaakt, maar wel waterdicht is, en ook nog eens een leven lang meegaat?
Past elegant en een hippe opdruk nog bij duurzaam, of moet de tas bovenal functioneel zijn?
Moet hij ook fair trade zijn?
Is een slot vereist?

Op marktplaats.nl zijn fietstassen in dezelfde rubriek gerangschikt als buggydragers.
Ook een idee.
Zo lang je niet met je fiets de supermarkt in mag, zijn een paar wieltjes onder je fietstas natuurlijk niet te versmaden.

Of is een duurzame fietstas een tas die weliswaar van foute materialen is gemaakt, maar automobilisten kan verleiden om voortaan de boodschappen op de fiets te doen?

Nee. Ik ben tevreden met mijn Ortlieb, gemaakt van foute materialen, gemaakt onder niet beschreven omstandigheden, en een levensduur van net iets meer dan de garantietermijn.

1 like