Opties voor tassen

Ik heb sinds kort een Cortina E-U1 N7 herenfiets tweedehands gekocht. Het was een mooie prijs en ook de enige die in m’n budget was en maar een jaartje oud. Het enige dingetje is dat er niet zo’n kratje voorop zit waar ik m’n tas of boodschappen makkelijk in kan doen. Wat zijn mijn opties qua aanpassingen aan de fiets?

Elke dag met m’n rugzak vind ik toch niet ideaal. Zijn er rugzakken die makkelijk op de fiets kunnen maar toch vastzitten zodat het er niet zomaar afgehaald kan worden bij een stoplicht?

Die kratjes worden toch bij massa’s op Marktplaats aangeboden? Nieuw en gebruikt. Ik weet het: Marktplaats is al meer dan een week onbereikbaar. Een tas bind je toch onder de snelbinder, of is dat inmiddels een onbekend begrip?

Geen idee. Ik heb al bijna 35 jaar niet op een fiets gezeten, wellicht zijn er andere mogelijkheden tegenwoordig. Boodschappen vind ik niet fijn onder een snelbinder.

Denk dat ik de fietsenmaker maar vraag voor een kratje, kan de hond er ook in.

Evengoed bedankt, denk dat ik het dus toch ergens anders moet zoeken.

Op een plaatje van jouw fiets (google) zie ik geen voordrager: dus daar kun je geen kratje op zetten.

Niet goedkoop maar wel goed, een Ortlieb vario. De rugzak is niet erg groot en voor grotere boodschappen niet geschikt maar wel de enige tas die ik ken die prima is om te bouwen naar een rugzak, ik gebruik hem voor woon-werk verkeer in weer en wind.

Waarom neem je ander niet (goedkope) achtertassen, daar kan een hoop in en als je de fiets niet ergens lang laat staan is de kans op diefstal van de tas ook erg klein. Zoek maar eens op “Dubbele fietstassen”

Misschien vind je op deze pagina een goed alternatief voor een krat: https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/accessoires/fietstassen-en-meer/

Ik heb je fiets even bekeken op Google en zie dat er geen voordrager op zit.

Je hebt twee opties.

  1. Een voordrager monteren, dit is goed zelf te doen, indien je de juiste gereedschap hebt.
    Een steco drager is rond de 25 euro en kunnen behoorlijk wat gewicht aan.

  2. Een mandje monteren op het stuur.
    Deze komen in verschillende vormen en maten. Je moet wel rekening houden dat dit systeem vaak redelijk duur is. Je hebt namelijk een ophang systeem nodig en het mandje.
    Tevens zijn de mandjes vaak erg klein.

Een klikfix systeem is al snel 30 euro
Prijzen van een mandje varieert tussen de 20 en 50 euro.