Opzoek naar een goede fiets

Beste leden, ik ben opzoek naar de juiste fiets voor mijn woon/werk/school gebruik.
Ik zal de fiets dagelijks voor werk gaan gebruiken, Ook voor het naar school brengen van een kind. Wellicht dat er in de toekomst nog 1 voorop moet. Daarnaast zal ik makkelijk de 15km per dag bereiken incl Erasmusbrug heen en weer. Kortom een stevige snelle fiets waar ik makkelijk de stad mee kan doorkomen zijn mijn wensen.

Alvast bedankt en zie de tips graag tegemoet!

Wil je versnellingen? Hoeveel? Staat de fiets binnen? Nieuw of gebruikt? Doe je zelf het onderhoud?

1 like

Bedankt voor je bericht.
Versnellingen is een must gezien ik dagelijks de brug op en af moet. Fiets zal grotendeels binnen staan. Gebruikt is geen probleem mits de fiets in zeer goede staat verkeerd. Onderhoud besteed ik graag uit.

Suggestie:

Voor de montage van het kinderzitje achterop zou ik een Bobike zitje gebruiken, die niet op de bagagedrager steunt, maar vooraan op de zitbuis en achteraan op de staande vork. Of een ander merk met die constructie. Deze fiets heeft 8v versnellingsnaaf, loopt veel lichter dan een 7v naaf. 3v naaf is een afrader.