Oveilig fietsen door schooljeugd

hoi, ik ben sinds kort verhuisd en moet nu een fietstunneltje onderdoor om mijn kindjes naar school te brengen. De leerlingen van het Emauscollege rijden met 4 naast elkaar door de tunnel en scooters scheuren daar met grote snelheid langs. Ben nu al drie maal bijna aangereden. De tunnel is de grens tussen rotterdam en capelle aan den ijssel. Ik ben gewoon bang om met mijn kleintjes daar te fietsen. Weet iemand wat ik moet doen. De tunnel is de enige oversteek mogelijkheid. Zelfs als ik om fiets kom ik op dat fietspad uit.

groetjes Stella

Vervelend dat je deze schooljeugd tegenkomt. Ik kan zelf mijn vertrektijd aanpassen, en zo de grote meute omzeilen, maar dat is in jouw geval niet mogelijk.

Heb je al contact gezocht met de betreffende school? Uit je beschrijving vermoed ik dat het 't tunneltje op de Klompendans is, vlak bij de school. Zo dicht bij de school zijn scholen nog wel eens genegen om maatregelen te treffen. Als dat niet helpt kan je de gemeente wellicht aanspreken, onder verwijzing naar je eerdere eigen poging.

Sterkte,

Maarten