Parkeren

Hallo, ik plan de fietsroutes via de knooppunten, maar soms kun je daar in de buurt gewoon niet parkeren met een auto. Is er een mogelijkheid dat er, als je de route in beeld ziet, er bij komt te staan waar je dan in de buurt het beste kunt parkeren, qua parkeerplekken? Parkeerplekken in bossen voor wandelen staan nergens op kaarten dus is het best zoeken waar je de auto het beste kunt zetten om dan bij een knooppunt op de route te komen.
Groetjes Sabine

Parkeren bij een afgelegen fietsroute kan lastig zijn. Soms gebruik ik Google Maps Street View en Satellite view en OpenStreetMap.org op mijn computer om te plannen waar ik ga parkeren.

Als je waze gebruikt om met de auto te navigeren, dan geeft die vrijwel altijd aan waar er parkeerplaats is in de buurt van de bestemming. Omdat je toch gaat fietsen maakt het eigenlijk niet uit dat dit 1-2km verder is.

En als je toch in een lus gaat fietsen, kijk dan gewoon naar de dorpen waar je door rijdt. Meestal is er wel een plekje in de buurt van de kerk, en in kleine dorpen moet je toch niet betalen om te parkeren.
Veelal vindt je dan nog een café in de buurt zodat je je tocht met een koffie kan af sluiten of starten.

Dat is een goede tip over Waze.