Probleem met aandrijving

ik heb twee fietsen met het tranz X systeem mijn vraag is waarom bij de ene fiets met het aangedreven voorwiel het wiel wel bijna vrij teruguitloopt en bij de andere het wiel met horten en stoten en met vrij veel tegenspanning als je dit doet hoor je de motor tegenweken he is het 36 volt systeem en als ik met dezelfde fiets 3 a 24 km rijdt dan is het ook net of dat de motor begint tegen te werken ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen bij voorbaat hartelijk dank

Henk

Beste mensen,
ik heb mijn Sparta Ion tweedehands gekocht bij de plaatselijke rijwielhandel. Een goede fiets die prima elke dag woon-werkverkeer 30 km. v.v. aan zou kunnen.
Welnu, als ik geen E00029 in de display zie gaat dat op zich ook goed.
Twee keer is de fiets nu al terug geweest en in de vier maanden heb ik meer op een leenfiets gereden dan op mijn eigen.
Ten einde raad is de motor opgestuurd naar de importeur en bleek er te veel stof in te zitten. Dat veroorzaakt warmte en een ‘veiligheid’ schakelt dan de motor uit. Het zal wel maar elke dag kijk ik met schrik en beven op de display “gaat het nog steeds goed”…? Want 15 km. zonder ondersteuning is niet fijn.
Ook de versnellingen geven constant problemen. De eerste vier kraken en slaan over dat het een lieve lust is, eigenlijk zijn alleen 5 en 6 beschikaar. De rijwielhandelaar rijdt er dan een stukje op, verstelt wat - zelf schijn ik dat niet te kunnen - en het gaat weer een paar weken goed.
Heel enthousiast, nee, dat ben ik dus niet, helaas. Zijn er meer mensen die deze klachten herkennen?

Eenvoud is het kenmerk van ware grootheid. Dus: trap zelf met je benen en je hart. Een lichte sportfiets weegt 11kg en kost de helft van die opgefokte en loodzware e-fietsen. Domme fietsenmakers weten niets van die door Chinezen bedachte e-bikes. Europa is op meerdere terreinen onomkeerbaar op de weg omlaag!

Beste Sjef,

Jij Scheert nu wel alle fietsenmakers over 1 kam, maar jij staat wel volgens mij iedere keer bij de fietsenmaker als je een band lek hebt,
of met domme vragen!

Mvg
Sjors

Je weet kennelijk nog altijd niet wat fatsoen is! Heb ik je soms beledigd? Blijf jij maar fijn zelf je vragen stellen en vervolgens dan zelf beantwoorden. Dat je daar gelukkig van mag worden. Ik laat je in je eigen sop gaar koken.