Regelgeving fietsverlichting nog wel up to date?

Binnen de regelgeving ( https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/onderdelen/verlichting/wettelijke-regels-fietsverlichting/ ) staat dat je geen extra verlichting mag hebben naast je koplamp en je achterlicht.
Het gekke is dat daarmee een groot deel van de goedgekeurde koplampen van bijvoorbeeld Busch&Muller, Axa en Herrmans officieel niet aan de regelgeving voldoen: Er zitten extra ledjes in die naar de zijkant schijnen om daarmee de zijdelingse zichtbaarheid te vergroten.
Nu zou je kunnen stellen dat zo’n koplamp met zijverlichting nog steeds hetzelfde lampje is, want het is immers dezelfde behuizing, ware het niet dat deze lampjes ook steeds vaker half of geheel in het frame gebouwd worden. Dan heb je dus een hele grote koplamp behuizing. Dan zou ik kunnen stellen dat ik ook wat extra licht op een andere plek aan de zijkant van het frame mag laten uitstralen…
Daarnaast hebben we het nog het fenomeen E-bike waar allerlei extra indicatie verlichting op het stuur wordt gemonteerd in de kleuren wit, rood of groen……. Of bijvoorbeeld de Giant GrandTour. Die heeft een dimmende dagrijlamp in het frame, en een koplamp. Dus 2 lampen aan de voorzijde waarvan de een ook nog eens deels zijdelings schijnt. En daar wordt ook niets tegen ondernomen als zo’n fiets ter goedkeur wordt aangeboden onder de EN15194.
En dan heb je nog het Lezyne laser lampje… Dit is dus een projecterende achterlamp die 2 rode strepen op de weg projecteerd als sort van extra verlichting aan de zij/achterkant, en dat terwijl er een limiet wordt gesteld aan het licht wat een achterlicht mag uitstralen.
Dus… Leg mij maar eens uit wat wel en wat niet mag want ik ben de weg kwijt.

Wat betreft die extra LEDjes volg ik je redenering, iets meer licht naar de zijkant lijkt me ook geen probleem zolang het naar de grond gericht is, i.e niet verblindt als je de fiets vanaf zij bekijkt. Ik zie zelf wel eens fietsen voorbij komen met de verlichting ingebouwd in de voorvork.

Een dagrijlamp en een aparte koplamp lijkt me ook geen probleem zolang ze maar niet allebei aan staan.

Wat betreft dat Lezyne laser lampje, ik zie dat Batavus ook zo iets heeft, V-light.

Of het is toegestaan? Ik zie niet direct iets waardoor het strijdig zou zijn met de wet, de wet lijkt dit niet te hebben voorzien en daarom zijn er (nog) geen regels voor denk ik.