Reserveren kan niet meer?

Het verplicht reserveren voor de fiets in de trein is afgeschaft. Maar is de hele mogelijkheid tot reserveren ook verdwenen? Ik kan het op de site en in de app niet meer vinden…

We willen over 14 dagen met 3 fietsen van Amsterdam naar Maastricht. Dat is al een uitdaging gezien de werkzaamheden bij Geldermalsen: er mag vast geen fiets in de bus dus dat wordt via Rotterdam reizen. Maar hoe kunnen we zeker zijn van genoeg plek op het hele traject?

Tips?

De mogelijkheid is inderdaad weg en sinds kort is (dus) ook niet meer te zien hoeveel plek er is.

Het wordt een gok.

Garanties zijn niet te geven maar de meeste kans heb ik als je instapt bij het beginstation van de trein en op tijd bent voor het instappen.

Je zou in plaats van via Rotterdam ook via Nijmegen kunne reizen.

Ik zie dat het ook kan met Flixbus maar dat kost wel €140 voor 3 personen + fiets en 7 uur reistijd. Naar Essen is een stuk interessanter, dat kost dat ongeveer 3 uur en kan het vanaf €110.

Ik ben, als fietser, nooit in Kopenhagen geweest.
Mijn vraag aan @johant132
Hoe is het in- en uitstappen georganiseerd?
Hoeveel deuren heeft zo’n fietswagon?
Staan alle fietsen dwars op de rijrichting van de trein?
Hoe welwillend staat men tegenover wereldfietsers met veel bagage?
Blijven de fietsers naast hun fiets staan tijdens de rit ?
Enzovoort.

De fietsen staan dwars, in rekken inderdaad. Er wordt heel veel gefietst in Kopenhagen, vooral woonwerk en andere dagelijkse ritten. Deuren, en in- en uitstappen, is meestal niet zo’n probleem, maar met ongeduldige Nederlanders zou dat anders kunnen zijn.

Voor de rest; ga kijken! Het is een hartstikke leuke stad!