Revisie Bosch motor

Ik heb een elektrische fiets met een Bosch motor, deze heeft al 20000 km gereden.
De motor begint nu meer geluid te maken en het lijkt op de lagers. Is er een bedrijf die deze motoren doet reviseren. Of wat is de oplossing.

Geen ervaring mee maar genoeg over te vinden op het Internet:

Bosch motor reviseren

Misschien wel goed te weten wat ik hier las:

Bedrijven die adverteren dat ze werken met originele bosch onderdelen voor revisie is onmogelijk!
Bosch geeft geen onderdelen en/of lagers vrij voor het reviseren van motoren!

Kan best zijn dat Bosch de onderdelen niet zelf levert, maar lagers maakt ook Bosch niet zelf.

Die kopen ze waarschijnlijk bij firma’s als SKF.

De vraag is vooral waar ze tandwielen halen.

Tandwielen? Op de aangehaalde site lees ik alleen over lagers.

Of er tandwielen in zitten is denk ik afhankelijk van de “generatie”:

• Bij vroegere generaties motoren draait het voortandwiel sneller dus dan je trapt dus dan heb je zeker tandwielen nodig.
  • De laatste generatie, generatie 4 heeft zover ik weet grote ketting/riem-bladen voor en geen interne tandwielen meer, direct-drive.

Als revisie nodig is, dan is het voor oudere motoren, dus eerdere generaties en ja, daar moeten wel tandwielen in zitten. Het blok is niet al te groot, dus kleinere tandwielen en dan is het niet zo vreemd dat die noemenswaardig slijten.

Even gezocht:

Ja, interne tandwielen. Wat je als eerste ziet lijkt de rechter kap en zo te lezen kan wordt die wel door Bosch aangeboden als servicedeel maar dan blijven er inderdaad voldoende interne tandwielen over.