Routeplanner scherm snel aan en uit zetten

Hoi, Ik heb vorige week de fietsersbond routeplanner uitgeprobeerd. Leuke app.
Het scherm gebruikt de meeste stroom. Als je langere tijd de weg moet volgen, is het ook overbodig. Het zou mooi zijn als je tijdens het fietsen snel en gemakkelijk het scherm uit zou kunnen zetten. Bijv. met een sneltoets uit, en met een swipe over het scherm weer aan.

Ik heb een huawei p9 . uitzetten is niet zo moeilijk, dan duw je gewoon op de aan/uittoets. Weer aanzetten is lastig, omdat je dan je vingerafdruk moet inlezen op de achterkant van het toestel, dus dan moet ik mijn toestel van het stuur afhalen.

Is er een voorziening in de routeplanner waarmee ik bovenstaand probleem kan oplossen?

Dank voor je bericht en je compliment.

Een begrijpelijke wens, maar nee, helaas hebben we hier geen functie voor in de app.

Met vriendelijke groet,

Richard Valkering
Team Fietsrouteplanner

Wat je moet doen bij het weer aanzetten van een Andriod toestel is configureerbaar, een mogelijkheid is een vingerafdruk maar je kan dat ook veranderen in een pincode of een swipe of “None”. Dat is te configureren in het Settigs menu bij mij (Engels) onder “Screen lock”

Een vingerafdruk is natuurlijk wel veiliger dan “None”.

Het blijft elke keer weer intrigerend om te ervaren bij welke app het scherm aanblijft, en bij welke app het scherm steeds weer uitdooft.
Het meest intrigerende vind ik nog wel dat app ontwikkelaars zelf zeggen daar niets aan te kunnen veranderen.

Hoe dan ook. Ik heb op mijn Android telefoon een screenon app geinstalleerd, die mij in de gelegenheid stelt om voor elke app afzonderlijk te bepalen of het scherm aan moet blijven of juist moet doven.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.openappinfo.keepscreenon