Rugzakkentest

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/accessoires/fietstassen-en-meer/rugzakkentest/

Vaude meest comfortabel Fietsersbond-medewerkers Marloes en Carlos komen graag op de racefiets naar kantoor. Maar hoe neem je dan je laptop en andere spullen mee? Een goede fietsrugzak is niet alleen geschikt om mee te fietsen, maar ook handig te gebruiken op de bestemming. Vaude en Ortlieb beste De beste fietstassen volgens gebruikers en TestKees…

Ik vind dit een verwarrende test.
Als je een tas voor woonwerkverkeer wilt testen, moet je geen overwegingen noemen die betrekking hebben op een tas voor een vrije dag.
Dat is een andere tak van sport.

Voor woonwerkverkeer zou ik extra gewicht toekennen aan ventilatie op de rug.
Maar daar lees ik niets over.

Na het lezen van de test zit ook nog steeds met de vraag waarom je uberhaupt voor een kleine rugzak zou kiezen.
Bij een grote rugzak zit het gewicht ter hoogte van je heupen.
Waar het gewicht van de tas geen extra druk op de handen kan veroorzaken.

Wat is er mis met een fietstas?
Ook voor racefietsen zijn er vele systemen in de handel waarmee je een tas aan de fiets kan bevestigen.
Frametassen
Backloaders aan de zadelpen
Tailfin

Hoe spreek je Vaude eigenlijk uit?
Vaud,
Vaudé,
Vauduh met de klemtoon op Vau?

Ik heb zelf een fietsrugzak gemaakt. Een Ucon Acrobatics rugzak, Klickfix haken van Decathlon, een paar schroeven:

1 like

De uitspraak is heel eenvoudig! VD [fau’de], zoals de twee letters V en D op het Duits na elkaar gesproken.

Dat was niet zo moeilijk

1 like