Schade aan nieuwe fiets, wat mag ik aan garantie verwachten?

Zoals beloofd een update, met een verrasende wending :wink:

Het was op werk druk dus deze week geen tijd gehad om met de bekende schade bezig te gaan.
Maar mijn vriendin gebruikte de fiets wel. Afgelopen donderdag viel de motor & display opeens uit, zij naar de fietsenmaker. Zou aan accu kunnen liggen, dus vriendin kreeg een leenaccu mee en dan konden zij de accu nakijken. Echter ze was nog geen 100m van de fietsenmaker of alles viel weer uit. Zij weer terug naar de fietsemaker. Nou, ze zouden wel even alles nalopen en zij kreeg een leenfiets mee. Volgende dag kon ze terug komen, die fietsenmaker had niks gevonden dus maar een nieuwe accu erin gedaan.

Die avond wou ik de fiets mee want ging bij vriend borrelen 15 km verderop. Heenweg prima gefiets, terugweg viel alles uit na 1,5 km… Moest naar huis dus de resterende afstand op eigen kracht gefietst. Niet heel fijn met zo’n zware fiets met extra weerstand.

Volgende dag fietsenmaker gebeld, gezegd dat we met deze fiets klaar zijn en andere fiets willen of geld terug. Na veel duw en trekwerk zou hij wel langskomen om geld terug te geven. Ter plekke ging hij ook weer moeilijk doen, volgens hem was er niks met de fiets aan de hand. De fiets deed het nu immers. Hij vroeg me zelfs waarom de fiets eerder uitviel en nu wel? Ik: geen idee, ben geen fietsemaker. En zou volgens hem aan de accu liggen, wat ik bijzonder vindt als bij 3! verschillende accu’s het probleem zich blijft voortdoen.

Na nog heel wat gediscussier uiteindelijk geld terug gekregen. Ik had twee geleden niet verwacht dat het niet ivm met de schade aan het frame zou zijn maar vanwege een totaal ander probleem.

Nu opzoek naar andere betrouwbare moederfiets, iemand tips? :wink:

1 like

Algemene tip: trap voorlopig met je eigen benen, want e-bikes (alle types) zijn nog altijd onbetrouwbaar en fietsenmakers zijn onbevoegd.

2 likes