Scheurtje of paintcrack

Dag mensen,

Ik ontdekte laatst een scheurtje in mijn carbon frame (cervelo P3). Ik vind het lastig te beoordelen of het gaat om een scheurtje in het carbon of om de laklaag. Wie kan mij hier wat meer over vertellen?

Groet,

Stijn

Nog één foto ter verduidelijking. Als nieuwe gebruiker kan ik maar één afbeelding per bericht plaatsen.

Geen ervaring met barstjes in carbon. Alleen alu, die zijn veel duidelijker. Te ernstig om over te gokken. Het is zeker een plaats waar extra kracht op komt te staan. Vraag de dealer. Ik neem aan dat je nog garantie hebt.

Dank je voor je advies Sjef.
Ik heb geen garantie meer op de fiets, dus als het al een scheur in het carbon is, dan zou ik een andere oplossing moeten vinden.

Dat is jammer, maar een carbon frame is te repareren. Er zijn meerdere bedrijven die dat doen.
Google op “reparatie carbon frame” of vraag je dealer advies. Op de website van Fiets magazine is er een topic gewijd aan dit probleem. Je kunt er zeker ervaringen van anderen lezen.

Ik zie niet hoe de laklaag hier kan schuren zonder dat de ondergrond veranderd is, dus volgens mij moet het wel een scheurtje in het carbon zijn.

Maar misschien Your ears, though, may be able to tell you more.

Dank je Mike. Ik ga het morgen eens op mijn gemak bekijken.

even een stukje lak wegschuren, weet je genoeg