Shimano steps drama

Hallo allemaal,

Ik gooi hier ook maar even mijn vraag erin. Ik heb al 7 jaar naar volle tevredenheid een BSP E-Volt Urban EC10. Althans tevreden over de fiets maar niet over de accu. Wij onderhouden de fiets jaarlijks en de accu laden wij netjes binnen op op tijd. Ik heb altijd 1 vertrouwd fietsenwinkel adres. Helaas worden wij sinds de aankoop al gekweld doorstoringen ontstaan ergens in het circuit. De accu is al 7 x vervangen (deels op garanties) en er is een uitgebreid onderzoeksrapport gedaan + nieuwe kabel docking maar het levert niets op. Ook de acculader is 2 x vervangen. Eerste en laatste lampje knipperen bijvoorbeeld. De fietsenwinkel kan ook niks meer bedenken, leest hem vaak uit en we zijn 7 jaar verder. Ik durf geen nieuwe accu meer te kopen. BSP luistert goed maar kon niks betekenen omdat het Shimano betreft. Shimano wil niets coulance doen vanwege de leeftijd (ondanks dat we er al 7 jaar mee lopen); moet je dan de fiets maar gewoon vernietigen? zo zonde! graag jullie reactie?

Ik kan me goed voorstellen dat je ook niet meer weet waar je de oplossing moet zoeken.

Ik vermoed dat het probleem in de kabelboom zit.
Het zou fijn zijn geweest als een kabelboom los verkocht zou worden.
Maar ik heb zo’n kabelboom tot nu toe alleen als onderdeel van een motorset (welk merk dan ook) gezien.

Helaas ben je niet vrij in de keuze van een andere motor.
Ik vermoed dat in dit frame alleen een Shimano Steps xxxx past.

Ik heb geen leverancier in de buurt gevonden die een losse motorset van Shimano verkoopt.

Een motorset van Bafang is wel los te koop. EUR 1000,-
Maar of die past?

Vervelend ja, een verder goede fiets die het niet meer doet omdat de motor/accu steeds storingen geeft.

Zo te lezen is er de fietsenmaker of de fietsfabrikant niets te verwijten en is er gedaan wat hun kunnen doen, dat is goed te lezen.

De garantie is al lang verlopen, misschien was het beter geweest nog binnen de garanrtietermijn om het over vervanging te hebben maar dat is makkelijk praten na afloop.

Omdat de garantie al lang verlopen is ben ik ben bang dat het inderdaad tijd om afscheid te nemen van de fiets, misschien kan je hem nog inruilen voor een nieuwe en zo een klein bedrag terugkrijgen.

Dank jullie wel.Ik ga er geen nieuwe motor op zetten maar wat een weggooi maatschappij dit, nog erger dan boxspringbodems die je weggooit bij een paar veren die op zijn…

Wat ik vooral slecht vindt van Shimano, is dat het feitelijk probleem -dat in de garantieperiode is ontstaan- al die jaren is “weggemoffeld” door nieuwe accu’s te geven tot nu na de garantie en dan zeggen; sorry maar de garantieperiode is voorbij. Heel gemeen spelletje.

Nu op zoek naar betrouwbaarheid. Dacht aan fietsvoordeelshop omdat zij 5 jaar garantie geven als 1 van de weinigen, dan ben ik die jaren iig voorbij. Ga ook bij een Koga E-nova Evo pt kijken. Hoe is de ervaring met elektrische Koga’s?

1 like

Zekerheid en schijnzekerheid zijn in dit geval moeilijk van elkaar te onderscheiden.

De eerste twee jaar ben je aangewezen op de coulance van Bosch.
Ik kan me niet heugen wanneer iemand daar nog eens iets aardigs over heeft gezegd.

Bosch wisselt vaak en snel van modellen.
Op het moment dat Bosch een bepaald onderdeel niet meer levert, staat Fietsvoordeelshop met lege handen.
En is je garantie niets waard.

1 like