SP Connect, Quad Lock, SKS Compit

Test Kees heeft in 2019 telefoonhouders getest.

Naar aanleiding van zijn testrapport heb ik houders van SP Connect gekocht voor zowel motorstuur (gebruikt op de fiets) als autovoorruit. Die werkten goed.

Wat niet goed werkte was een powerbank voorzien van SP Connect-“interfaces” om tussen de telefoon en de houder te monteren. (Mijn Shimano DH-2N35 fietsdynamo levert helaas onvoldoende vermogen om mijn telefoon op te laden.) Het zware pakket powerbank-plus-telefoon wiebelde onderweg te veel.

Na één jaar ging de draaischijf in de SP Connect-telefoonhoes kapot. Ik heb besloten om het Quad Lock-systeem te proberen. Ik heb een telefoonhoes en houders voor motorstuur en autovoorruit gekocht, deze keer van Quad Lock.

Ik vind Quad Lock beduidend beter dan SP Connect. De telefoon kan makkelijker zowel portait als landscape worden gemonteerd (… kwestie van links versus rechts draaien vanuit 45°-positie). De telefoonhoes voelt beter in de hand en verhindert minder het bedienen van de knopjes en de vingerafdruklezer.

Daarbij heb ik deze keer draadloze oplaadadapters gekocht; die werken zowel op de fiets als in de auto goed. (Het rendement van draadloos opladen is minder dan 50% maar ik heb een grote powerbank.) De oude SP Connect-stuurbeugel gebruik ik nu om de powerbank op de stuurpen te monteren.

Test Kees heeft zijn rapport in 2020 aangevuld met een aanbeveling voor het SKS Compit-systeem. Heeft iemand daar ervaring mee?

Wat bedoel je met kapot?

Ik heb Androidtoestellen, en ben dus veroordeeld tot SP Connect.
Maar heb nog geen reden gehad om mijn investering te betreuren.
Het draaimechanisme wil wel eens in de gesloten stand staan terwijl de telefoon niet in de houder zit.
Maar dat is eenvoudig te verhelpen met het hulpstukje dat is meegeleverd.
Met dat hulpstukje kan ke het draaimechanisme weer openen.

Met het SP Connect-systeem was ik ook tevreden. Geen miskoop, dus, maar de telefoonhoes ging in mijn geval na niet al te veel gebruik kapot: de draaischijf draaide niet soepel, waardoor het (zeer) lastig werd om de telefoon op/af de houder te krijgen.

De Quad Lock-telefoonhoes heeft geen draaischijf en gaat daarom mogelijk langer mee.

Quad Lock biedt hoesjes aan voor Androidtoestellen. Ik heb zelf een Samsung Galaxy-smartphone.

SP Connect, Quad Lock en SKS Compit krijgen concurrentie van Peak Design.

1 like

Ik heb het Quad Lock-systeem inmiddels meer dan een jaar gebruikt en ik ben er zeer tevreden mee. Ik heb inmiddels ook de Mag versie van het hoesje en bijhorende Desktop Mount gekocht. Het Mag-hoesje is MagSafe-compatible.

Ik moet wel een paar minpunten melden. 1. Op de Weatherproof Wireless Charging Head die ik op de fiets gebruik ging een rubberen ring kapot die voor frictie zorgde tegen het draaien van het toestel. Dat bleek geen probleem op te leveren. 2. De Suction Windscreen Mount plakt stevig aan de voorruit van een auto maar is soms moeilijk los te krijgen.

Nog een concurrent: Mous met IntraLock Connection.

https://eu.mous.co/collections/bike-mounts

Lijkt mij mogelijk nog beter dan QuadLock.

Voor mensen met een Apple produkt lijkt dit zeker een optie.
Echter.
De aanschafprijs incl belastingen is zonder meer duur, hoewel de verzendkosten redelijk zijn.
Ik heb geen winkel in de buurt gevonden waar je het product kan vasthouden.
Alle reviews zijn van Amerikaanse origine.
De Refund Policy is alles behalve wat we hier in Europa gewend zijn.
Bovendien zullen er importbelastingen over de retourzending worden geheven, omdat de heenzending inclusief belastingen was.