Sparta/Accel accu leverproblemen

Op dit moment heeft Sparta (en waarschijnlijk alle merken van de Accel groep) zware leverproblemen met accu’s.
Ik heb zelf afgelopen november een Sparta M5b besteld. Die werd conform de verwachte levertijd eind april aan mijn fietsenmaker geleverd maar zonder accu! Nu twee maanden verder is er nog steeds geen accu. Mijn dealer heeft inmiddels 12 fietsen staan waar de accu nog ontbreekt.

Zowel customer support als dealer support kunnen geen info geven over wanneer de accu geleverd wordt

Dus mocht u binnenkort van plan zijn om een fiets van de Accel groep aan te schaffen. U is bij deze gewaarschuwd.

Overigens zou het fijn zijn als er naast de technische info in de aankoopwijzer er ook info is over leverbetrouwbaarheid en service van de verschillende merken.

Had je de fiets al betaald?

In Tweewieler heb ik gelezen dat veel winkels diep in de schulden zitten, omdat ze bewust fietsen zonder accu hebben gekocht.
Om te voorkomen dat er teveel omzet naar de concurrentie zou vloeien.

( het artikel kan worden gelezen als je een ( gratis) account aanmaakt)

@fietserbill Ik had dat artikel al eerder gevonden.
Ik heb twee fietsen besteld, en gedeeltelijk betaald (pc prive project van werk uit 2021).
Ik ben er redelijk zeker van dat mijn fietsenmaker fietsen met accu besteld heeft. Enerzijds omdat hij mij dat verteld heeft, anderzijds omdat het een kleine fietsenmaker is in een klein dorp. Daar kun je je niet veel fratsen veroorloven anders ben je zo out-of-business.

Wat ik vooral bizar vind is dat sparta geen enkele levertijd af kan geven. Hebben die dan geen logistieke planning.

Ik begreep ook van mijn fietsenmaker dat Sparta de accu’s verdeeld naar aantal openstaande orders, en niet kijkt naar leverdatum. En ik heb het gevoel dat grote klanten bevoordeeld worden.

Overigens: Gazelle heeft/had ook accu problemen, maar ik heb begrepen dat na klachten van de dealers die geen incomplete fietsen meer uitleveren.

Het accu-leveringsprobleem is volgens mij niet beperkt tot fietsen van het merk Sparta/Accel… ook mijn nieuwe R&M Superdelite Mountain (2 accu’s) werd geleverd met 1 Bosch-accu. Altijd nog beter dan helemaal géén accu. Maar vanwege mijn emigratie naar Curaçao heeft de dealer gezorgd dat gisteren alsnog de fiets met 2 accu’s in de zeecontainer geplaatst kon worden.

@Lomito Inderdaad hebben sommige andere merken ook leveringsproblemen.

Ik begreep van mijn fietsenmaker dat Gazelle ook problemen had/heeft en een tijdje incomplete fietsen leverde, maar daar na klachten van dealers mee gestopt zijn.

Ik heb het idee dat ergens de logistiek bij die merken niet op orde is want b.v. Stella kan wel leveren.

Ter info. Afgelopen zaterdag, dus ruim twee maanden na het leveren van de fiets heeft mijn fietsenmaker eindelijk de bijbehorende accu ontvangen (samen met nog 7 andere accu’s)