Sparta ion m gear koplamp

Ik ben sinds kort een trotse bezitter van een sparta ion m gear. Tweedehands gekocht met een nieuwe accu. Fiets rijdt heerlijk. Ik wil er 2 a 3 keer per week mee van mijn werk naar huis fietsen(35km) er is alleen 1 probleempje. De koplamp (geschakeld via de bestuurunit) is uit elkaar gevallen. Ik ben op internet aan het zoeken gegaan en heb een vervangende gevonden. Deze is echter overal uitverkocht en volgens één van de verkopende partijen worden deze niet meer geproduceerd. Weet iemand toevallig welke koplamp ik zou kunnen kopen ter vervanging van de originele? Ik wil er eentje die werkt zoals het hoort, niet eentje op batterijen.

Kan je eens de link van die vervangende lamp, die niet meer leverbaar is, geven?

Ik denk dat je gewoon een e-bike lamp kan nemen, bijv. de Spanninga Axendo 80/60/40 XE waarbij XE staat voor de e-bike versie. Om het zekerder te weten is het goed om het type lamp dat er oorspronkelijk op hoort te kennen.

Als ik bij https://hollandbikeshop.com/fietsonderdelen-elektrischefiets/sparta-elektrischefiets-onderdelen/ kijk dan komt daar de Spanninga Luceo II Koplamp LED E-Bike koplamp te voorschijn en daarmee ben ik 95% zeker dat een normale e-bike lamp zal werken.

Verder lees ik bij Spanninga, “The Axendo is compatible with all common e-bikes* with a voltage range from 6-36VDC”, een ruim spanningsbereik dus dat zal zeker ook werken met een Sparta Ion M.

Gooi alleen niet de stekker en een deel van het snoer van de originele lamp weg, die heb je nodig om een andere lamp aan te sluiten.

Even voor de duidelijkheid, ik vind de Spanninga Axendo een prima koplamp, de beste die ik ken, maar elke andere “e-bike” voorlamp zou het ook moeten doen.

Ok, dank je. Ik zal het eens uitzoeken!:+1::+1: