Sparta m9b speed pedelec ondersteuning probleem

Goedendag,
Ik heb problemen met mijn Sparta m9b speed pedelec .
ik had eerst een foutmelding 640 in de display en alles ging even uit maar na batterij even eruit te halen was de melding weg en kon ik mijn weg vervolgen maar nu heb ik nog steeds ondersteunings problemen .
Het is net ofdat er iemand aan je fiets loopt te trekken hij houd steeds in en de turbostand doet het ook niet meer maar ik heb geen foutmelding.
Fietsenmaker wist het ook niet meteen heeft hem aan de computer gehangen en een update gegeven.

iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Gr,
Marcel

In alle eerlijkheid: een fietsenmaker die het niet weet op te lossen, is de naam niet waard. Schande!
Wel geld verdienen, maar daarna …

Daarom mijn vraag ook hier

Je vraag is niet Sparta specifiek, de motor en de bediening komen bij Bosch vandaan.

Daar lees ik:

Het Bosch-systeem heeft 3 sensoren, waarmee nauwkeurig gemeten wordt hoe hard je fietst, hoeveel omwentelingen met de trappers worden gemaakt en hoeveel kracht daarbij gezet wordt.

Ik denk dat één van de sensoren incorrecte informatie afgeeft wanneer de fiets gek doet. Door hem (statisch) aan een computer te hangen ga je dat niet vinden.

Zoek ook een op “Bosch Performance Line” problemen.

Verder met @Sjef eens, eigenlijk hoort een fietsenmaker dit op te lossen, zou je dit accepteren van een autodealer?

Bedankt voor de reacties,

Krijg ik daarom ook een foutcode 640(Interne accu fout) als het om een sensor gaat?

Ik wist niet dat 640 “Interne accu fout” betekend maar ik begrijp dat die fout na de update weg was.

Geen idee wat het precies betekend maar de boardcomputer vindt blijkbaar dat de accu niet aan de verwachtingen voldeed. Als dat echt door een update is opgelost (en niet door iets anders) dan betekend dat de bijgewerkte software op één of andere manier minder kritisch is geworden of dat hij zodanig regelt zodat de accu niet in de “gevarenzone” komt.

Allemaal puur speculatie maar misschien heb je er wat aan.

Nee de foutcode is niet opgelost door de update want ik heb het nog een keer gekregen maar ook zonder die foutcode in beeld fiets het niet naar behoren ,als hij echt kracht moet leveren doet hij het dat niet.

Alles lijkt erop alsof de accu/batterij het niet meer goed doet.

Het zou goed zijn eens met een vervangende batterij te testen en te zien of dan de problemen weg zijn.

Ik heb hem vandaag weggebracht naar andere fietsenwinkel en ik ga het nog horen.

Nou het hele probleem zit dus in de accu,dus wordt een nieuwe .
volgens fietsenmaker is de accu gevaarlijk ,kan zelfs in brand vliegen vandaar ook de foutmelding .

Niet zo verbazingwekkend met de foutmelding “Interne accufout”, dat had de eerste fietsenmaker ook wel kunnen “zien”.

Had je nog iets aan de accu gemerkt voordat je de foutmelding kreeg, was bijv. het bereik afgenomen of was voor de foutmelding al sprake van ondersteuningsproblemen?

Accu’s “slijten” maar ineens kapot gaan ze niet vanzelf.

Ja idd het bereik had wel flink afgenomen dus ik had al gedacht dat de accu aan vervanging toe was.
En het ondersteunings probleem had met accu en software probleem te maken.
Ik heb nog niet gefietst maar hij moet weer tiptop in orde zijn.

bedankt voor het reageren,

Voor de vorige accu te laat maar voor de nieuwe accu wat tips om de levensduur te verlengen:

Dank je wel MikeRZ.

Het maakt niet uit of het om een fiets of E-fiets gaat, bij een echt goede dealer koop je geen fiets maar fietsmobiliteit… ofwel direct een vervangende én gelijkwaardige leenfiets totdat het probleem is opgelost. Begin dit jaar heb ik mijn Stromer ST5 een maand lang moeten missen vanwege een onoplosbare storing. Maar desondanks geen dag zonder ST5 gezeten want mijn dealer heeft direct een ST5-leenfiets meegegeven en daarbij al mijn personalisaties overgezet (Bodyfloat, Ergon-handvatten, stuurmount GoPro). Na een dikke maand was de fiets uiteindelijk weer tiptop in orde en zijn alle zaken weer terug gezet om mijn eigen fiets. Het heeft me dan ook geen bal geïnteresseerd wat de storing nu werkelijk was, al die technische sores werd door de dealer opgelost zonder dat ik daar last van had.

Daarom heb ik nu een Stromer gekocht

Wow, ik dacht dat het probleem met de accu verholpen was…