Spatborden op kinderfiets, advies

Mijn zoontje heeft een kinderfiets, Batavus Snake met bandenmaat 22x1.95.
Daar zitten geen goede spatborden op en de fietsenmaker in het dorp wil er niet aan om die er op te zetten.

Is dat echt een probleem, spatborden op een 22 inch wielen?
Waar moet ik op letten?
Ik ken iemand die naast zijn werk fietsen maakt, mijn plan is om zelf spatborden te kopen en hem vragen ze erop te zetten.

Let wel, ik wil er echte spatborden op waarmee hij ook kan fietsen als het geregend heeft zonder van voor en van achter zwart van de modder op muziekles aan te komen :slight_smile:

Er zitten nu een soort ā€˜sier-spatbordenā€™ op: hij moet met jas en al in bad als het geregend heeft :smiley:

Het probleem is met name dat 22 inch een minder courante maat is, een soort tussenmaat. Bij de goed gesorteerde webshop fietsparts.nl vind je al geen passende. Misschien eens bellen? Een fietsenmaker (een andereā€¦) moet dat bij zijn groothandel kunnen vinden, al zijn ook heel courante onderdelen al maanden niet verkrijgbaar.

https://www.fietsparts.nl/fietsonderdelen/2083-spatbord-kinderfiets

1 like

Ik zou denken aan deze VWP Spatbordset ATB staal 22 inch zwart.

Bij de betreffende internet shop nog meer spatborden voor 22 inch te vinden (de de link Spatborden 22 Inch bovenaan) maar dat zijn geen volledige spatborden.

1 like