Speed pedelec op het fietspad

[quote=“meeles, post:59, topic:1307”]
Tja [/quote]
Gelukkig is de Fietsersbond slechts een achterhaalde NGO die voorbij gestreefd is door de CROW. En de laatste heeft eerder al een gezonder en inclusief geluid laten horen over de speed pedelec waar de Fietsersbond vooral ouderwets/achterhaald en bewezen exclusief is. Binnenkort subsidie inleveren, dames!

Ik zou graag zie dat er beter gehandhaafd zou worden op asiociale speedpedelecs fietsers die toch op het fietspad fietsen. Met reusachtig snelheidsverschil proberen ze zich met 45 km/h te wurmen langs kwetsbare scholieren die 15 km/h rijden. En dan vaak ook nog schelden en agressief bellen wanneer mensen niet snel genoeg aan de kant gaan. Ik heb al enkele malen gezien dat zijspiegels andere fietsen raakten waardoor die bijna naar de grond gingen. Niet dat het de speedpedeleccer opviel want die zijn bezig met hun snelheidsrecord te verbeteren en hebben meestal nauwelijks oog voor andere weggebruikers.
Het was enkele jaren relatief veilig op het fietspad toen de brommers naar de weg verdwenen, maar de laatste tijd voel ik mij steeds onveiliger door illegale speedpedeleccers op het fietspad. Fietspaden zijn gewoon niet gebrouwd op motorisch aangedreven voertuigen met de snelheid van een auto.

Klopt helemaal. Fietspaden zijn er voor fietsers en niet voor motorisch aangedreven voertuigen, want dit zijn helemaal geen fietsen.