Sportieve & degelijke hybrid/urban fiets

Hallo,

Ik ben op zoek naar een mooie, sportieve hybrid/urban/lifestyle fiets die ik kan gebruiken naar m’n werk (minder dan 5 km) en soms voor langere tochtjes (10-50 km).

Belangrijk is vooral voor mij dat de fiets:

  • een voldoende degelijke bouwkwaliteit heeft om het in ieder geval drie jaar vol te kunnen houden;
  • er een beetje sportief uitziet;
  • een handrem en tenminste drie versnellingen heeft en
  • tussen de 500 en 750 € kost.

Ik ben zelf gecharmeerd van het
uiterlijk van de Veloretti fietsen, maar begreep dat de bouwkwaliteir daarvan niet al te best is.

Om een idee te geven van mijn verdere smaak, ik vind de volgende fietsen er goed uit zien:

Eeuwige roem voor degene die mij kan helpen!

Veel dank!

Voor mij geen eeuwige roem.

Beide fietsen zien er goed uit, waarbij aangetekend dat er een open “kettingkast” op allebei zit. Dit vergt meer onderhoud dan een gesloten kast. Dat de Trek daarnaast een derailleur heeft is voordeel, loopt immers lichter dan een naaf, nadeel is het ontbreken van standaard spatborden. Zonder borden krijg je vuilstrepen op de rug.
Trek als merk ken ik niet. Btwin, het merk van Declathon, komt verrassend vaak goed uit testen van goedkopere fietsen.

Het allerbelangrijkste is: de fietstest, en die zal jij moeten maken. Alleen jij kunt bepalen of een fiets goed is voor jou. In feite verkoopt de fiets zichzelf en niet de verkoper; als jij vriendjes wordt met de fiets, dan is het goed!
En dan krijg je een probleem, immers, beide fietsen koop je op internet.

Het beste advies wat ik je kan geven is: ga naar de fietsenmaker, leg jou wensen uit en probeer diverse fietsen. Gezien het feit dat je een fiets zoekt voor 3 jaar, zou ik een occasion zeker niet uit de weg gaan. Voor jouw budget zijn er absoluut hele fijne jonge occasion fietsen (van A-merken, en/of betere kwaliteit) te vinden. Misschien niet bij de eerste de beste fietsenwinkel, maar ze zijn er echt wel. Tenslotte is een fiets geen patatje/frietje bij de snackbar!

Veloretti fietsen zijn, nog los van de kwaliteit, absoluut ongeschikt om snelheid te maken.Het gaat om maar een ding: uiterlijk.