Sram red etap 11 speed voorderailleur waar te krijgen?

De elektronische voorderailleur van mijn fiets heeft het begeven (kortsluiting) en heb inmiddels stad en land afgezocht naar een nieuwe. Zonder succes. Geen enkele fietsenzaak heeft iets op voorraad en weet ook niet wanneer en óf er weer besteld kan worden. Het maakt mij ondertussen niet meer uit of het een nieuwe of tweedehands wordt. Heeft iemand enig idee waar ik nog zou kunnen zoeken? Misschien heeft iemand er nog 1 in het schuurtje liggen?

Het gaat dus om de oude sram red etap voorderailleur voor een 2x11 groepset. Dus niet de nieuwe axs 12 speed.

Even geduld tot de EverGiven aangemeerd is… :smiley:

Heb je ook de grote internetwinkels zoals Mantel en Salden al geprobeerd? Die hebben soms nog oude spullen in het magazijn liggen.

Maar moet et persé een oud model zijn? Een voorderailleur heeft maar 2 standen, dus 11 of 12 maakt dan niet uit.

Heb inderdaad alle grote handels geprobeerd. 11 of 12 speed voor de voorderailleur maakt vaak niet veel uit. Echter het signaal dat wordt gebruikt voor deze derailleur (welke alleen in 11 speed groepset uitgebracht is) is niet compatibel met de nieuwe derailleurs (deze zijn alleen in 12 speed groepsets uitgebracht). Mijn shifters zullen dus niet werken met het nieuwe type.

Er lijken nu overigens wat mogelijkheden te ontstaan:

  1. Het bedrijf Inexeon in Wijchen wil een onderzoekje doen en kijken of ze de oude kunnen repareren.
  2. Via Rings in Goirle is er contact met het SRAM service center. Daar wordt hij nu naartoe gestuurd. Wellicht revisie mogelijk.

Even afwachten dus.

foutje, bedankt…