Start/finish in voorgeplande fietsroute wijzigen

Beste mensen. Graag zou ik van een voorgeplande fietsroute het begin- en eindpunt willen wijzigen omdat ik het rondje op een ander punt wilt beginnen. Het ligt ongetwijfeld aan mij maar het lukt me niet. Kan het überhaupt. Zou wel heel makkelijk zijn omdat dan na de wijziging direct het goede gpx bestand kan worden aangemaakt. Op voorhand dank voor t meedenken.
Bert.

Op de website is het gewoon een kwestie van de groene “Plan terugreis” knop rechts-bovenaan de pagina in te drukken.

Hoi Mike, naar website, kies routeplanner, kies voorgeplande route en geef aan dat je “rondje Groningen” wilt. De route verschijnt keurig in beeld. Alleen finishvlag zichtbaar boven stad Groningen. Tekst wijst uit dat, dat je start en finishpunt is. Die beiden punten wil ik verplaatsen. De knop “plan terugrijs” zie ik alleen links en is niet te activeren.

Aha, het probleem is er (alleen) voor rondjes, die had ik nog niet geprobeerd.

Nee, het lijkt met de website niet te kunnen, een beetje vreemd inderdaad en het zou inderdaad wel handig zijn.

Niet jou vraag maar op mijn GPS gaat het heel makkelijk en ik gebruik ook de nodige programma’s die ook een route kunnen omkeren (enverder aanpassen).

Ik ben naar de website gegaan
Heb een willekeurige voorgeplande route geladen.
Ik klik met de linkermuisknop op de route (op de plek waar ik wil beginnen).
In een popup wordt gevraagd naar van, via en naar
Ik kies van
Idem voor de plek waar je wilt eindigen.
En dan klik je op de groene button "Plan route"
Voila. Begin- en eindpunt zijn gewijzigd.

Schuiven met vlaggetjes heeft bij mij nooit gewerkt.

De methode van @diogenes werkt maar dan krijg ik een nieuwe rondje, niet het voorgeplande ronde beginnend op de aangeklikte plek dus denk ik niet wat @fietsbert bedoeld.

Behalve dat voor mij het makkelijk is om extern de route om te draaien is het überhaupt geen probleem omdat ik de GPS geen aanwijzingen laat geven, ik laat hem alleen de route op de kaart weergeven en als er een kruispunt nadert dan kijk ik even hoe het lijntje/de route verder loopt.

Beetje late reactie sorry. Maar bedankt Diogenes en MikeRZ. Wat Mike schrijft klopt. Ik wil op de route blijven, maar dan met ander begin en eindpunt. Ik probeerde nog een aantal opties die ik bedacht maar het lukt gewoon niet.
Over en sluiten maar. Groet.