Stevige, sportief ogende en waterdichte fietstas

Voor op mijn nieuwe Stevens-fiets zoek ik een nieuwe fietstas. Deze moet stevig zijn (zware boodschappen), liefst waterdicht en sportief ogend (veel modellen zien er heel suf uit vind ik). Ortlieb is dan meestal het antwoord. Daar heb ik mijn twijfels bij, aangezien mijn fiets dagelijks in de stalling bij het station staat, en ik bang ben dat de fietstassen gestolen worden. Ik zou liever een goedkoper model hebben dat vast op de fiets zit. Iemand tips??
Dank alvast.

Als je iets vast aan het frame wilt en veel wil meenemen dan kom je denk ik snel op een zgn. dubbele fietstas.

Zolang het voor boodschappen is zou ik me niet al te veel zorgen maken over waterdichtheid, je gaat geen kilometer met boodschappen fietsen, tassen zijn niet direct doorweekt en als je de boodschappentas tactisch inpakt dan zijn boodschappen ook niet heel erg watergevoelig.

Het risico dat die gestolen worden is denk ik klein zeker als je hem goed vast maakt op een plaats waar je niet goed bij kant, bijv. de achterkant van de tassen (dichts bij het wiel) en dan met tie-wraps. Maar … waarom neem je überhaupt de tassen mee naar het station, ik wordt er in ieder geval niet blij van als ik naast een fiets met fietstassen moet parkeren :wink:

Sportief ogend, wat is dat, iets al dit?

Fietstas_Carrion

Al in een ander topic vermeld maar een alternatief kan een karretje zijn of een deel meenemen met de rugzak.

Dank voor je uitgebreide reactie Mike, ga hiernaar op zoek.

Ik wil het liefst fietstassen die ik en voor de boodschappen, en voor een tocht en voor mijn woon-werkverkeer kan gebruiken.
Dus ja, ik laat in de stalling die tassen erop zitten. Heb nu nog dikke banden, tassen en een krat, dus mijn stallinggenoten gaan erop vooruit :wink: