Storingsgevoeligheid en betrouwbaarheid Bafang motor?

Hi,
Over een paar weken wil ik mijn 1e elektrische fiets kopen. Ik heb al op een paar fietsen van kennissen gereden. Ik weet nu zeker dat ik een middenmotor wil en een grote accu om ritten van 60-80 kilometer te kunnen maken met een gemiddelde ondersteuning. En naafversnelling met gesloten kettingkast (of riem).

Ik heb wat tests gelezen, ook jullie grote test. Inmiddels staan er afspraken met Gazelle Experience centre voor een Paris 7+ met de Bosch Active Line Plus 50Nm en met Amslod voor een Hilston met een Bafang 80Nm.

In de ANWB en jullie test komt de middenmotor Bafang er tamelijk goed af. Ik vel mijn eigen oordeel bij de proefritten maar wat ik niet uit de testen kan halen (hoe informatief ik ze ook vind) is informatie over storingsgevoeligheid, betrouwbaarheid, levensduur. Van Bosch heb ik wat dat betreft hogere verwachtingen dan van Bafang, ik ben ook bereid daar een meerprijs voor te betalen. Is die verwachting terecht of ben je met een Bafang wat dat betreft evengoed af en kan je een aardig bedrag in je zak houden?

graag je reactie.

Moeilijke vraag en volgens mij mis je nog iets, hoe makkelijk/goedkoop zijn problemen op te lossen.

Zowel de Bafang als de nieuwste versie van de Bosch zijn nog niet zo lang op de markt dat er denk ik veel zinnigs over te zeggen is. Wat je misschien eens kan doen is kijken of de fietsen te leasen zijn en wat het verschil in leaseprijs is. Hou er wel rekening mee dat leasebedrijven een fiets (net zo als een auto) uitfaseren als de onderhoudskosten te hoog worden en op dat moment telt de restprijs mee.