Test: regenjas Rainkiss (80 euro)

Oorspronkelijk gepubliceerd op: Test: regenjas Rainkiss (80 euro) - Fietsersbond

Licht + prima capuchon De Rainkiss regenjas is gemaakt van 100% gerecycled polyester, zit in een handig zakje, heeft een verstelbare capuchon en je krijgt er ondanks de regen een goed humeur van dankzij de vrolijke, stijlvolle en mooie designs. Dat zegt Rainkiss zelf tenminste. Maar wat vindt Eva Rensman van het Testpanel ervan? Pluspunten…

Langzaamaan wordt er steeds meer druk uitgeoefen, op mij als fietser, om met een helm te fietsen.
Het wordt derhalve tijd dat een ontwerper zich buigt over een oplossing voor een “kapuchon” waaronder je een hel kan dragen.

Het regenwater druipt van de helm zo je kraag in.
Ik dacht aan een losse doek die over je schouders valt.
Iets in deze zin:
hyphen-kids-uv-protect-cap-moloki-azure

Fietshelmen moeten aan strenge eisen voldoen. Alleen wanneer een helm daaraan voldoet krijgt hij een keurmerk. Alles wat je op een helm, zoals jouw voorgestelde petje, of onder een helm draagt zoals baseballpetjes of mutsen verpest die goede werking. Dat is ook mijn grief tegen het verplicht stellen van een helm. Hij vervangt niet mijn zomerse hoedje met brede rand voor UV bescherming of de muts die mijn kale kruin 's winters warm moet houden.