Test: trolley fietstas

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/test-trolley-fietstas/

B3bag XL02 De B3bag XL02 is een waterdichte fietstas die je ook als trolley kunt gebruiken. Een handige tas, maar kijk wel uit bij verkeersdrempels. De B3bag heeft wieltjes en een inklapbare trekstang. De tas rolt licht en stabiel achter je aan en de trekstang is makkelijk uit te klappen. De waterdichte rolsluiting vind ik erg handig.…

Kunnen jullie bij de testresultaten van fietstassen ook meenemen hoe (on)handig ze aan de dragers van e-bikes te bevestigen zijn. Hier is vaak beperkte ruimte voor haken of is zoals bij Amslod de onderste horizontale stang van de drager BINNEN de verticale geplaatst waardoor in/aanhaken ook moeilijk zoniet onmogelijk is.

B3bag heeft wel een borgsysteem!

Tot mijn tevredenheid zag ik weer aandacht voor de B3bag. Ik heb er ondertussen twee stuks, ooit op het idee gekomen door een artikel in de Vogelvrije Fietser. Tot mijn verbazing wordt gezegd dat de BigBrightBag geen borgsysteem heeft, zodat hij er af zou vallen bij drempels. Het heeft bij mij meer dan een jaar geduurd voordat ik het uitgevonden heb, zo ingenieus mooi is het borgsysteem weggewerkt. Er zit wel een draaibaar hendeltje aan de bovenkant, waarmee je de tas op de bagagedragers borgt. Ik heb dat destijds kennelijk ook gemist in de gebruiksaanwijzing. Graag dit rechtzetten in jullie blad, want zeker voor de huidige jongere generatie, die denken dat fietstassen niet cool zijn, is deze tas een uitkomst. En hij is zo cool dat ik regelmatig vragen krijg van anderen, ook als ik hem als trolly gebruik van de kassa naar de fiets! (maar ik heb ook gewoon fietstassen natuurlijk, want die van mij zijn zo breed dat een boodschappentas er in één keer in kan, maar ook de B3bag; dat vind ik nóg makkelijker)