Tips gezocht: gesproken navigatie-app voor fietsknooppunten

Ik kom er niet meer uit. Wie kan mij helpen? Ik maak graag gebruik van de fietsknooppunten. Ik vind het een geweldige manier om snel leuke, nieuwe fietsrondjes te vinden. Maar helaas mis ik onderweg nogal eens een afslagbordje. Bijvoorbeeld omdat er een struik voor is gaan groeien. Dan is het lastig om terug te komen op de juiste route.

Ik zoek een app voor in mijn telefoon:

  • Waar ik mijn zelf-geplande fietsknooppuntenroute in kan invoeren.
  • En die me onderweg gesproken navigatie-instructies geeft. Net zoals je die in de auto van de tomtom krijgt. Dus als ik van het ene naar het volgende knooppunt op mijn route fiets.
  • Maar die me - als ik een afslag gemist heb - ook gesproken navigatie-instructies geeft terug naar mijn geplande route

Bestaat er zo’n app? Ik heb al verschillende fiets-apps geprobeerd, maar naar mijn idee doen die niet wat ik hierbij beschrijf. Ik mis steeds de gesproken navigatie-instructies onderweg. Kan iemand me een tip geven? Heel graag. Bedankt!

Han

Volgens mij kun je straks live navigeren via fietsknooppunten met de nieuwe fietsrouteplanner van de FB?!

Ik ben ook benieuwd naar een app op de telefoon die werkt zoals in de auto. Met duidelijke instructies zoals over “50meter links af”. “Je nader een knooppunt” etc.
Ook zelf routes kunnen maken en dat de kaart mee draait op de telefoon is handig.

Ik heb FIETSKNOOP app geprobeerd. Die geeft wel aanwijzing als het knooppunt in beeld komt. Verder erg summier. Bij de betaalde of gratis versie maakt dit geen verschil.

Ben nog steeds op zoek.

Beste,
ik gebruik al jaren Osmand. Ik stippel eerst route uit in (GPsies, RouteYou,…), download de route in mijn smartphone en vervolgens de Osmand gebiedskaarten (tot op zekere hoogte gratis). Eens onderweg krijg ik dan gesproken instructies ("je nadert een knooppunt " heb ik nog niet gehoord) aangepast aan mijn snelheid.
(Eerlijkheidshalve: de laatste weken lijkt de snelheid niet langer instelbaar. Reden? Dat ben ik nog aan het uitzoeken.)
Leo.

Ik heb kort geleden lopen experimenteren met de fietsrouteplanner van Google Maps. Weliswaar in de stad, maar dan heb je er wel gesproken begeleiding bij. Google Maps zou kort geleden geupgrade zijn om ook fietsknooppunten in te plannen. Wellicht werkt dit voor vragensteller naar wens.

Ik maak sinds 2 weken gebruik van een GPS (Garmin Edge Explore) en ben blij dat ik zonder mobiele telefoon op pad kan. Zo’n GPS piept als ik moet afslaan.