Tips over nieuwe belt fiets

De Dinsdag Exclusive heeft in elk geval nog Magura remmen. Deze niet, zie ik. Ik denk dat ik nog snel even een Dinsdag Exclusive op ga pikken :slight_smile: De grijze kleur (avondgrijs) vind ik echter wel mooier dan dat zwart.

Welke deze?

De Batavus Dinsdag Belt 8v 2020 heeft op het plaatje schijfremmen als ik het goed zie. De Dinsdag Exclusive 2019 heeft Magura-remmen.

sorry, hersteld :slight_smile:

Ik zie het inderdaad. In deze test viel me al op dat de Dinsdag Exclusive kennelijk een opvolger heeft gekregen want ik zie veel veranderingen tov het 2019 model, waaronder de genoemde schijfremmen, maar ook een geĆÆntegreerd achterlicht in de bagagedrager. ā€˜Jammerā€™ dat er weer een model voor de schijfrem hype is gevallenā€¦

Edit: ik zie dat jou dat zelf ook al was opgevallen.

.

Inderdaad, alhoewel ik denk dat ook de prijs mee speelt, ik denk dat schijfremmen goedkoper zijn dan Magura remmen.

Ook zā€™n geĆÆntegreerd achterlicht in de bagagedrager is weer iets waar een fiets niet beter van wordt, je fiets wordt er minder slecht zichtbaar van in het donker.

Ik vindt het ook lelijker, geef mijn maar een Spanninga Elips.

[quote=ā€œMikeRZ, post:27, topic:2994ā€]
Inderdaad, alhoewel ik denk dat ook de prijs mee speelt, ik denk dat schijfremmen goedkoper zijn dan Magura remmen.[/quote]

Shimano heeft een heel agressieve prijspolitiek. Neemt Batavus naast de naven, cranks, shifter en ketting, ook nog de schijfremmen, dan krijgen ze die voor de halve prijs o.i.d. Daar kan Magura niet tegenop.

1 like

Design technisch vind ik het best mooi, maar krijg je een keer een ongelukje en gaat het stuk, dan lijkt me vervanging/reparatie duurder of ingewikkelder vergeleken met een standaard lamp unit.

Helaas heeft de Batavus Dinsdag Exclusive 2020 geen Alfine naaf meer, maar een Nexus 8. Ik weet niet of dit de premium of de ā€˜gewoneā€™ is. Kijken of ik het 2019 nog kan oppikkenā€¦

Hallo,

Wie weet is dit iets, er is eventueel wel een bagagedrager op te krijgen.

https://www.rabeneick.de/en/shop/urban-series-2020/tx7-shimano-nexus-8-gang-freilauf-disc-gates-2020