Tips tegen dips

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/tips-tegen-dips/

Donker, nat, koud en corona. Je zou er een herfstdepressie van oplopen. Hoe hou jij de moed erin? Carmen, Iris, Suzanne, Kees. Jeanette, Jessica, Conny en Anja verklapten hun eigen trucs. We zijn ook benieuwd naar jullie ideeën. Hoe houd jij de moed erin? Help ons en je fietsende landgenoten de herfst door! Bak fietskoekjes…

Gaan we op de psychologische toer? Wat heeft dit met fiets(en) te maken? Gewoon kms maken!

Klopt. Met mooi weer ben ik ook niet van de fiets te slaan, maar mijn 1e Mountainbike kocht ik aan het einde van het jaar. Ondanks de koude ging ik er regelmatig op uit. Gewoon als het niet al te slecht is op de fiets springen. Jammer in deze Covid-19 pandemie, dat je je nergens kunt opwarmen

1 like

Hoezo een dip? Herfstweer is heerlijk, prima fietsweer en zoveel regent het nu ook weer niet in ons land. Juist met deze dagen is het heerlijk om 's avonds nog even een rondje te maken om lekker buiten te zijn, meestal zo’n 40-45 km op de speed pedelec.

Je kunt ook een thermoskan thee meenemen, dat helpt vooral in de winter goed. Sterrenmix kun je lang goed houden. Neem sowieso ook wat te eten mee voor onderweg, vooral 's avonds.

Ach Sjef, kms maken is niet minder psychologisch.
Naast thermos: laagjes zodat je flexibel bent en niet teveel zweet, als het kouder wordt een goede muts en warme wollen sokken.