Trappers draaien rond geen aandrijving

Hallo iedereen, ik heb van een vriend een fiets gekregen met terugtraprem. Probleem is dat soms tijdens het fietsen de aandrijving wegvalt, met name na het remmen. De trappers draaien wel rond maar je gaat niet vooruit. Als ik dan vervolgens langzaam draai met de trappers dan pakt ie de aandrijving weer op.

Wat kan dit zijn? Freewheel of bouten die niet goed draaien. Iemand enig idee

Dat lijkt bijvoorbeeld op grote slijtage in die remnaaf. Welk type is het? En draaien die trappers hele slagen rond? Help het om even opnieuw te remmen? Zit de naaf goed vast in de achtervork: zijn de moeren op de achteras vast aangedraaid? Zit er ook een versnelling in de naaf, drie bijv.?

Bedankt Sjef. Ik weet niet welke type remnaaf het is. Remmen werken goed. Trappers draaien helemaal rond (diverse keren) zonder dat er aandrijving plaatsvindt. Moeren en naaf zitten vast. Er zitten geen versnellingen op.
Het is een redelijk oude fiets, dus vraag me af of het de moeite waard is om te laten repareren.

Inderdaad. Het is nog maar de vraag of het te repareren valt. Waarschijnlijk zal de fietsenmaker een heel nieuw achterwiel plaatsen. Die zijn ook los te koop: dan kun je dat zelf doen. Spaart aardig wat centen. Of een gebruikte fiets op de kop tikken die wel goed functioneert.

ok, bedankt. lijkt me inderdaad het beste om een nieuw achterwiel te plaatsen.