Troy speed fiixie, verhogen van het stuur

Beste,

Sinds kort heb ik een nieuwe troy speed fixie. Erg mooie fiets, alleen ik vroeg mij af of iemand weet of het mogelijk is om het stuur van een troy speed te verhogen? Wat voor mogelijkheden zijn hiervoor?

Is het z’n soort fiets?

Screenshot_20200915_171445

Zo ja, dan is het een zgn. A-head systeem en daarbij kan je de stuurpen en het stuur vervangen. Er bestaan ook wel stuurbuisverlengers maar daar zou ik niet aan beginnen, dat komt de stevigheid niet ten goede.

Een stuurpen kan je verstelbaar krijgen of met een vaste hoek omhoog, zie hier voor wat voorbeelden. Check voor bestellen even de diameter van je stuurbuis, waarschijnlijk is die 31,8 mm en de stuurpen moet dat ook zijn.

Wat betreft het stuur kan je op zoek gaan naar een zgn “riser” model, dit stuur heeft bijv. een “rise” van 4.6 cm

Voor mij is z’n stuur dat op de fiets op het plaatje zit veel te recht, ik heb liever dat de handvatten meer naar mij toe gebogen zijn, dat heet ook wel back-sweep. Het eerder gelinkte stuur heeft 52° back sweep.

Ook bij het stuur weer opletten wat betreft diameter, die moet overeen komen met die van de stuurpen.

Ik denk dat 28,6mm waarschijnlijker is voor de vork/stuurbuis. Ook 25,4mm is nog mogelijk. M.a.w. plaats een hyperlink naar je fiets, dan weten we waar we het over hebben. Veel verschillend spul te koop.

dit is inderdaad de fiets waar het om gaat!

Je zult dus zelf moeten meten, of je leverancier raadplegen…