Union switch tranzx 24v geen werkende accu indicator

Hallo,
Ik heb nieuw op het forum en heb van de week een 2e hands fiets gekocht een union switch met een tranzx 24v systeem.
de vorige eigenaar had de accu laten reviseren maar hierdoor is er op het display helaas geen werkende indicator meer af te lezen en geeft deze altijd 1 v/d 4 balkjes aan, of die nou vol of leeg is.

Is dit een bekend probleem en is dit op een manier te herstellen?

Met vriendelijke groet, luuk

1 like

Ik heb geen Union
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Als ik Google op hard reset union tranzx switch 24v kom ik op een pagina met vergelijkbare problemen.
Het is het proberen waard.

https://www.gebruikershandleiding.com/TranzX-PST/preview-handleiding-546968.html

Bedankt voor je reactie, ik had deze pagina ook al gevonden maar ook hier is geen oplossing uit gekomen.
Voor zover ik weet komt het omdat er bij een revisie vaak anderen cellen gebruikt worden dan er oorspronkelijk inzaten en hierdoor kan de boordcomputer ze niet goed uitlezen.
maar ik hoop dat dit mischien te omzeilen is accu heeft immers toch geen garantie meer

Is het mogelijk om te meten hoeveel volt de accu afgeeft?

Bij veel accus geeft de accu in volgeladen toestand 10% meer volt dan het nominale voltage, en in lege toestand 10% monder volt dan het nominale voltage.
In jouw geval zou het voltage dan varieren tussen 27V en 21V
Ik weet niet beter dan dat de laadindicator op je display op dit voltage reageert.

De accu geeft na volle lading 29.4v
En na 26 km fietsen in de middelste ondersteuning 21.9v hij was op dit punt nog niet leeg
De indicator op het scherm zal altijd 1 blokje weergeven of geheel knipperen.

Wel heb ik op AliExpress een universele indicator besteld. Mocht deze goed werken is het natuurlijk niet de mooiste oplossing maar beter dan niets.

€ 2,60 5%OFF | 24 V 36 V 48 V 60 V 72 V Voltmeter Power Display Batterij Capaciteit Indicator Meter Tester Elektrische Motorfiets elektrische Auto Fiets
https://s.click.aliexpress.com/e/brgedduG

Ik kende die universele displays niet.
Ik ben benieuwd hoe je de display gaat “uitleggen” bij welk voltage het LOW lampje moet branden.

Op de accu zit aan de voorzijde een 4 polige aansluiting.
Bij sommige typen e bikes zijn 3 polen daar van in gebruik, maar bij andere fietsen zijn alle 4 de polen
in gebruik waarbij er 1 aansluiting voor de batterij-indicatie is. Als er een nieuwe accu in is gekomen
kan het zijn dat ze een verkeerde gegeven hebben.

ik heb ook mijn batterij van deze fiets laten reviviseren hij gaat weer als een speer en super ver, maar het display knippert helaas.

nog kunnen fixen?