Van route afwijken wordt niet herkend in de navigatie

Als ik van de route afwijk wordt dit niet in het systeem gebruikt om je weer op het goede pad te krijgen, middels een correctie . (zoals bij tomtom wel gebeurt).
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Terug rijden naar het punt waar het fout ging. Op mijn Garmin wordt gevraagd of de route vanaf het punt dat het fout ging herberekend mag worden. Ingeval van zorgvuldig geplande mooi routes wil ik dat niet.

Google translate -
De routeplanner-app is volledig herzien (versie 5.1.2)

De nieuwe routeplanner herrouteert nu automatisch als je afwijkt.

Original - The route planner app has been totally revised (Versie 5.1.2)

The new routeplanner now re-routes automatically if you deviate.

De automatische herberekening van de route werkt niet fijn. Regelmatig denkt de app dat je van de route af bent en wordt de route herberekend. Ook als je nog wel op de route zit. Bij de herberekening worden eventuele Via posities niet meegenomen en krijg je, ongevraagd, een totaal andere route.
Een mogelijkheid om automatische herberekening uit te zetten lijkt mij zinvol.

Automatische herberekening/herplanning uitzetten is heel erg gewenst, temeer daar de Routeplanner nog wel eens denkt dat je op een andere (parallele) weg zit dan waar je werkelijk bent. En soms ben je door een tijdelijke wegblokkade gedwongen om een klein stukje van de route af te wijken. Dan wordt nu je hele route soms omgegooid. Zeer ongewenst, dus alsjeblieft: maak een optie ‘Route vastzetten’.