Veerpont vervolg

Ik woon aan het ij dus het plannen met een veerpont is een noodzakelijkheid maar werkt nog niet als gewenst.
De veerpont: Amsterdam CS - Nieuwendam - Durgerdam is een museumpont die niet meer vaart en kan op non-actief gezet worden. Dit is vaak wel het eerste advies.
De veerpont: Amsterdam Azartplein - Zamenhofstraat vaart om de 20 minuten en stopt iets voor 22:30.
De veerpont: Amsterdam Pontsteiger - Distelweg vaart niet in het weekend en op doordeweekse feestdagen.
De de mobiele app op mijn telefoon houd hier helaas geen rekening mee waardoor je voor nop staat te wachten op een pont. Mijn vraag is of er een actuele tijd verbonden kan worden aan de planner zodat deze automatisch de snelste route neemt, de niet varende ponten overslaat of als de pond net weg is de route anders plant ipv. 20 min wachttijd.

Een niet meer actieve pont verwijderen is niet zo moeilijk hoewel ik lees dat dat misschien niet voor eeuwig is.

Een reisadvies op basis van de vertrektijden van de pont lijkt niet zo moeilijk totdat je over de details nadenkt. Als je niet bij de vertrekhalte staat, hoeveel tijd kost het dan of daar te komen en hoe zeker is dat.

Een makkelijkere oplossing is de openingstijden mee te nemen samen met de vaartijd (6 minuten voor Azartplein - Zamenhofstraat) en het interval (20 minuten). Dan ben je gemiddeld 16 kwijt, 4 km bij 15 km/h gemiddeld.