Verende zadelpen

Ik heb een kalkhoff ebike, en deze fietst heerlijk, maar mis toch een beetje comfort qua vering. Ik zit te denken aan een verende zadelpen. Ik zie daarin dat er een duidelijke diversiteit is in prijs. Wie heeft er tips? Ik fiets op een tracking ebike met brede (comfortabele) banden.
Hoor graag

Ik denk dat bijna alles dat je wilt weten te vinden is in het volgende artikel:

2 likes

Ben uiteindelijk voor de Thudbuster G4 gegaan van cane creek. Heerlijke verbetering van comfort

1 like

Zijn er meer mensen waarbij de Thudbuster G4 ST van Cane Creek af en toe heel hard kraakt, dat je bijna denkt dat er iets afbreekt ?

Een late reactie maar een harde kraak is niet goed. Geen ervaring met de Thudbuster G4 ST wel met de vorige versie LT en daar nooit geluid af horen komen.

Kraken en tikken op een fiets zijn altijd moeilijk te lokaliseren. Als ik jou was zou ik de zadelpen met het zadel uit de fiets halen, met de zadelpen op de grond zetten, en er druk op uitoefenen, kan je de kraak reproduceren?

Zo ja, de bevestiging van het zadel controleren en als dat ook goed is dan zou ik het op garantie laten aankomen.

Zo niet dan is het verder zoeken.

1 like

Heb hem terug gestuurd, speling van links naar rechts en het luide gekraak, voelde gewoon niet goed. Nu ff afwachten wat ze gaan doen

Als er ook speling bij was dan is terugsturen de enige juiste actie.

Ik ben wel benieuwd wat er fout was, het is op zich zelf een heel eenvoudig mechanisme, maar nu hij terug is zullen we dat denk ik nooit weten.

Dit kreeg ik als reactie:
As part of the warranty, the support was checked, cleaned and relubricated and the clamp socket removed for a better hold.

Dus wie weet wat voor " clamp socket" ik er voor terug krijg. Vond de grote van die erop zat ook wel aan de kleine kant, voor een gewicht van ca 90 KG

Mwwh, de “clamp socket” is toch de zadelpenklem?

Screenshot_20210729_154030

Zover ik weet is die niet onderdeel van de Thudbuster G4 ST

Wel netjes dat Cane Creek de zaak heeft behandeld.

Ik hoop dat dat de bevestiging is van zadel aan zadelpen. Zeker goede service