Vervoer kinderfiets School -> BSO

We zijn fervente fietsers die nu iedere ochtend onze kinderen (3 & 5) naar school en kinderopvang brengen en ze aan het eind van de dag weer op de fiets ophalen bij de creche en buiten schoolse opvang. Dat gaat nu prima met beide kinderen in een fietsstoeltje, maar binnenkort komt het punt dat ze daar te zwaar voor worden en een zelf zou moeten gaan fietsen. We brengen onze oudste 's ochtends naar school (dat kan ze onder begeleiding prima fietsen) en halen haar 's avonds op bij de BSO (van daar kan ze ook weer mee naar huis fietsen). Het probleem is dat de BSO op een andere locatie is dan de school en dat ze wel de kinderen van school naar die locatie vervoeren, maar niet hun fietsen. De afstand tussen school en BSO is niet groot, maar er ligt een drukke weg tussen die ze de komende jaren nog niet zelfstandig kan oversteken.

We zoeken dus een oplossing om haar fiets 's ochtends zelf alvast naar de BSO te brengen, zodat ze daarop 's avonds weer zelf (met een van ons) naar huis kan fietsen. Heeft een van jullie ervaring met de beugels die daarvoor op de markt zijn? Als alternatief overwegen we ook zo’n aanhangfietsje. In beide gevallen moet dan wel de bagagedrager vrij blijven voor het fietsstoeltje van de jongste. Hebben jullie nog andere mogelijkheden om dit probleem op te lossen?

Kennelijk weet je al meer dan de lezer. Misschien kun je duidelijk maken over welke beugels het gaat, dan zullen lezers het zeker eerder herkennen.


meer fiets, meer mens, Sjef

Het gaat over een beugel zoals deze:
http://www.followme-tandem.com/english/index.htm

of een aanhangfiets zoals deze:
http://www.re-cycle.nl/aanhangfiets.htm

Er zijn talloze oplossingen te vinden op internet, maar juist daardoor is het lastig een keuze te maken. Ik vroeg me af of anderen hier ervaring mee hebben en weten wat de voordelen/nadelen van de verschillende systemen zijn.

Wij zitten met hetzelfde. Hebben jullie ondertussen al een goede oplossing gevonden? Ik vraag me af of de ouder-kind tandem en dan nog een kind achterop een alternatief is (bijvoorbeeld Co pilot, HJD oid). Heeft iemand daar ervaring mee? Misschien wordt dat wel veel te zwaar.

 

 

Heb een FollowMe en die bevalt me prima. Haal de kleinkinderen af en toe van school, terwijl ze dan geen fiets op school hebben staan. Ik haal dus eerst een fiets op bij mijn zoon, waar ook de FollowMe in de schuur staat.
Haak die aan mijn fiets en zet een fiets van een van de kinderen erin. Die kan dan naar huis fietsen. De ander moet achterop.

1 like