Verzoek: minimale aanpassing gpx om naam van track te tonen

L.S.,

Op mijn Garmin eTrex 20 worden de routes die ik in de Fietsersbond Routeplanner als track opsla niet bij naam genoemd in het lijstje onder Sporenbeheer, maar als ‘Spoor’. Dit is best jammer, want die informatie is er wel: die geef je namelijk in bij ‘Naam route’.

Volgens mij is het een eitje van een cent om dit op te repareren: namelijk door een tag <name> toe te voegen binnen <trk> met dezelfde inhoud als de tag <name> die onder <metadata> al in het gpx-bestand staat.

Voorbeeld van de huidige situatie:

<metadata>
    <name>Nieuwersluis heen</name>
[...]
</metadata>
[...]
 <trk>
     <trkseg>
         <trkpt lat="52.21150341315" lon="5.1738003073414"/>
         <trkpt lat="52.21131510661" lon="5.173732168404"/>

Wat volgens mij makkelijk zou kunnen worden verbeterd tot:

<metadata>
    <name>Nieuwersluis heen</name>
[...]
</metadata>
[...]
<trk>
	<name>Nieuwersluis heen</name>
    <trkseg>
        <trkpt lat="52.21150341315" lon="5.1738003073414"/>
        <trkpt lat="52.21131510661" lon="5.173732168404"/>

Als er een betere of andere manier is om de namen van tracks te tonen op mijn gps, of een betere plek om dit voor te stellen dan hoor ik het graag.

Bedankt in ieder geval alvast!

Groet,

Wimjan

Dit zou denk ik ook de oplossing zijn voor GPX route crasht mijn Garmin Colorado, het voorbeeld van @jaap114 komt op hetzelfde neer.

Ook vanuit logisch oogpunt is het een goede wijziging, je kan in een .gpx file meerdere tracks hebben en dat geeft wel aan dat beter thuis hoort bij de track dan als meta-data van de .gpx file.

@richardv, je lijkt onderdeel van het Team Fietsrouteplanner, kan je misschien aangeven of dit verzoek is aangekomen of wat de manier is om dit soort verzoeken in te dienen.

Het forum is vooral bedoeld voor vragen die gebruikers aan elkaar kunnen beantwoorden, maar er komen inderdaad ook af en toe vragen binnen die alleen wij als Team Fietsrouteplanner kunnen beantwoorden of oppakken. Bedankt dat je er even op gewezen hebt.

Het is een bug die al gemeld was bij de beheerder. Ik zal eens kijken wat de status daarvan is.

1 like

Beste allen, het probleem is als het goed is gefixt. Kunnen jullie het uitproberen? Leeg eerst even het cache-geheugen van je browser voordat je de planner opnieuw opstart, anders gebruikt de planner nog de oude code.

Richard Valkering
Team Fietsrouteplanner

Beste Richard,

Ik heb even het GPX bestand bekeken en de <name> tag staat nu wel op de goede plaats. Ik zal 'm vanavond ook nog even op de GPS zetten voor de zekerheid maar verwacht dat het wel werkt!

Dank voor de reactie en opvolging!

Hoi Richard,

Net geprobeerd en het track staat netjes bij naam in de lijst onder Sporenbeheer.

Bedankt voor de snelle reactie en fijn dat het is opgelost! Ook MikeRZ bedankt voor het bespoedigen van de oplossing en de opmerking dat mijn probleem lijkt op dat van jaap114. Had ik niet gezien.

Richard: je geeft aan dat het forum eigenlijk niet bedoeld is voor meldingen voor Team Fietsrouteplanner - wat is dan wel de geëigende weg?

Groet,

Wimjan

Beste Wimjan,

Onze contactgegevens staan ook hier: https://routeplanner.fietsersbond.nl/pagina/contact. Maar, naar aanleiding van deze vraag hebben we het ook nog even besproken als Team. Aangezien er sowieso allerlei vragen langs kunnen komen die waar we misschien iets mee moeten doen, hebben we besloten om zelf ook weer structureler het forum in de gaten te houden. Een mailtje naar ons zal altijd sneller zijn, maar zullen het forum voortaan sneller beantwoorden.

Met groet,

Richard