Voetgangersgebied in 'mijn routetype'

Even geprobeerd en met deze link zie je wat je bedoelt.

Screenshot_20190728_083122

Ik heb niet heel veel ervaring met de routeplanner met een eigen routetype maar toen ik eens de penalty voor stoplichten verhoogt had merkte ik ook dat vrij snel “gekke” voorstellen kwamen, het lijkt alsof de sliders heel gevoelig zijn.

Ik heb maar eens even een experiment gedaan met de klinker slider helemaal naar links en rechts en als je dan de URL vergelijkt zie dat de parameter van 0.001 naar 1000 lijkt te gaan:

Screenshot_20190728_084729

Waarschijnlijk is dit een “cost-factor” dus de lengte van de weg wordt in de berekeningen van de routeplanner met dit getal vermenigvuldigd. Als je het zo bekijkt is het niet vreemd dat met maar een klein stukje schuiven de route er gelijk heel anders uit ziet, ik zie dat met “iets” naar links de factor al van 1 naar 3 is gegaan en dan snap ik het wel.

Normale “cost-factors” voor toegestane wegtypes zouden zo tussen de 1 en 2 moeten zijn.

Een verzoek voor de routeplanner:

Kunnen de sliders zo worden aangepast dat de range iets van 0.1…10 is?

@roeln: Wil je meer spelen met routeplanners, kijk dan eens naar de brouter. Het leuke van die planner is dat het voor elke route een lijst kan geven met de data voor elke deel van de route (Data knop rechts boven) en dat je zelf een profiel kan bekijken en aanpassen.