Voor wiel draait zwaar

Hallo, ik ben nieuw hier dus ik weet niet of ik het op de goede plek zet. Mijn voorwiel draait opeens heel zwaar. Ik wilde een voordrager er op zetten draai het wiel weer vast en hij draait zo zwaar opeens. Ik ben jaren geleden fietsenmaker geweest dus ik kan best veel zelf maken. Ik dacht ik draai de as wat losser en opgelost, maar niet dus. Het is een Shimano DH-2N30-E voorwiel.

Wie kan mij helpen alsjeblieft???

De Shimano onderdeelcode is van een (oudere?) naafdynamo. Niet van het wiel. Ik denk dat je daar het probleem moet zoeken. De lagers zijn door montage/demontage verdraaid enz.

Ja daar was ik ook al achter idd dat het van naaf dynamo is. Ik draaide het wat losser en toen kwam er speling in het maar draaide nog wel zwaaršŸ¤”

Misschien helpt deze pagina, open maken zou denk ik niet nodig hoeven te zijn maar de sluitmoeren opnieuw afstellen wel.

Hoi,
Ik verwacht dat de conussen zijn ingelopen.
Wanneer u aan de kant waar geen stekker zit de conus eraf draait kunt u zien of daar het probleem zit. Mocht dit niet het geval zijn dan dient u de borgmoer aan de stekkerzijde te verwijderen en voorzichtig de vulplaatjes er af te pakken. Het draadje is erg kwetsbaar en kunt u in de uitsparing van de as drukken om de conus te kunnen verwijderen. Deze zijn los te koop mocht het nodig zijn. Kogels zou ik altijd vervangen.
Gr. Gerard van e-bike repair Zevenbergen.