Voorwielmotor vervangen voor normaal wiel

Hallo,

Ik heb een 28 inch elektrische fiets met voorwielmotor. Door een ongeluk is het hele wiel dubbel geklapt en het wiel+motor verder onbruikbaar. Ik hoef niet per se een nieuwe elektrische fiets en heb helaas ook niet de financiële middelen voor de reparatie. Mijn vraag is dus of ik het voorwiel met voorwiel motor zou kunnen vervangen voor een normaal voorwiel. Zodat ik er een normale fiets aan overhoudt.

Dankjewel alvast :slight_smile:

Ik weet niet op basis van welke informatie je al bij voorbaat hebt besloten om je motor van de hand te doen.
Maar de laatste keer dat ik een voorwielmotor heb laten inspaken door een van de betere wielbouwers in Nederland. was dat aanzienlijk minder duur dan een compleet nieuw wiel uit de winkel.
De prijs van een goede naaf is niet te verwaarlozen.

Ja hoor, het is heel waarschijnlijk mogelijk het wiel te vervangen door een normaal wiel, als behalve het wiel ook de motor kapot is, is dat een prima idee. Kijk wel ook je voorvork eens na, bij z’n klap kan die ook beschadigd zijn.

Mocht je twijfelen, plaats dan eens een foto van de voorvork.

Ik heb ook wel eens een voorwiel vervangen dat total loss was. Gewoon een nieuw wiel online besteld (bij Kurbelix) en dat is nog steeds prima.

Zoals al opgemerkt: ja, dat kan. Wat voor remmen heb je nu? Dat is wel bepalend voor het type wiel dat je moet zoeken. zonodig een fotootje, indien je niet weet hoe dat heet.