Vouwfiets voor zwa(arde)re mensen

Hallo,

Ik ben “een gewichtige kerel” en overweeg de aanschaf van een vouwfiets voor dagelijks gebruik om naar mijn werk te gaan (het zgn. na-transport).

Zijn ervaringen met vouwfietsen voor zwa(arde)re mensen?

Grtz,

Erik

Er zijn twee kritische maten, vooral bij een vouwfiets. Lengte en gewicht. Brompton hanteert inmiddels 110kg als limiet (voorheen 120kg) en dan mag je ook nog 20 kg bagage meenemen. Dit is de europese DIN norm max lichaamsgewicht. De meeste merken vermelden niets op dit punt. Wat wel bijna altijd vermeld wordt is lengte, min en max. Je wil natuurlijk niet met je knieën tegen het stuur aan komen of “opgevouwen” zitten. En voor de kleine mens: dat kun je hier in een vorig bericht lezen.


meer fiets, meer mens, Sjef

Vraag is dan nu natuurlijk, zijn er merken/types aan te raden?

Zelf heb ik en mijn zonen veel ervaring met vouwfietsen, maar wij zijn van het lichtvoetige type, dus niet relevant. Raadpleeg de testresultaten. Bijna ieder jaar is er wel een test van vouwfietsen. Deze is de laatste:


meer fiets, meer mens, Sjef

Hallo

Ben al een tijdje op zoek naar een plooifiets voor mensen met een maatje meer :

Ik heb deze fiets gevonden in Frankrijk :

http://www.blancmarine.com/

Naargelang het type varieert het Toegelaten gewicht van 160 tot 180 kg!

Zeker een aanrader alleen wel in het frans… wel belgische website

Groetjes

Mag ik vragen: heb je ervaring met die fietsen en wat is die ervaring. Hiernaar is wel veel vraag!
Die fransen zijn hun tijd wel vooruit: het aantal dikkerds is nog redelijk beperkt in Frankrijk.