Vraag over zadelpen Trek Madone 5.2

Goedendag, ik heb sinds kort een Trek madone 5.2 racefiets en ik wil een hoger zadel hebben maar ik heb geen idee wat voor zadelpen mijn fiets nodig heeft. Ik heb weinig verstand van racefietsen namelijk. Is er iemand die mij daar bij zou kunnen helpen? Het is een ovaal vormige zadelpen die over het frame valt als ik het goed heb. Ik zal er een foto bij zetten.

Groeten Bas

Een hogere zadelstand bereik je door de zadelpen in de zitbuis te verstellen.
Is die te kort dan kun je een wat langere pen aanschaffen, tenzij jouw fiets al over het langste model beschikt.

Deze aero-pennen zijn inderdaad wat bijzonder en als ik snel kijk dan zijn deze pennen in 16 en 20,5 cm lengte verkrijgbaar. Ze zijn wel erg prijzig …

https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fietsuitrusting/fietsonderdelen/stuurpennen-zadelpennen/bike-seatposts-accessories/zadelpennen/c/E206/

1 like

Trek heeft voor zijn racefietsen een eigen techniek ontwikkeld. De eigenlijke pen schuift inderdaad over de zitbuis, in plaats van erin. Naar mijn beste weten kun je meerdere lengtematen kopen die op dit systeem passen. Een Trekdealer weet er meer van. Reken op wat levertijd, aangezien je Trek niet de jongste meer is.

1 like

Een off-topic advies: ik zie een open stuurbuis, zonder eindstop. Om ernstige buikwonden te voorkomen bij een valpartij: plaats stuurdoppen.