Waarom springt de kaart steeds naar Utrecht, terwijl ik een route wil plannen vanuit mijn eigen woonplaats?

Als ik een route wil plannen vanuit mijn eigen woonplaats, ‘verspringt’ de kaart regelmatig en zit ik ineens in de stad Utrecht. De rode vlag staat dan nog steeds in mijn woonplaats, 50 kilometer verderop. Waarom is dat?

Even proberen te reproduceren maar ik krijg alleen één groene (begin), één blauwe (eind) en evt. één of meerdere zwart-wit geblokte vlaggen voor via-punten, geen rode vlag.

De vraag is dus misschien wel waarom jij een rode vlag ziet.

Bij mij gebeurt hetzelfde, alleen geen rode vlag. Hoogst irritant als je iedere keer de kaart moet verschuiven naar de locatie waar je bent.
Zit er geen optie “huidige locatie” in deze route planner?

Bij mij ook. Mèt rode vlag die ruim een kilometer van mijn huis blijkt te staan.
Is er een optie om ‘mijn huidige locatie’ zèlf er op te zetten en dat die bij het openen meteen in beeld komt?

Inmiddels ruim 2 jaar verder. Is er een optie om de kaart op je eigen positie te starten. Hij springt bij mij nog steeds naar Utrecht, wat erg lastig is. Hij geeft mijn locatie wel correct weer middels een rode vlag. Misschien zie ik de instelling ergens over het hoofd? Zo nee, dan zou ik die graag ingebouwd zien.