Waarschuwing bij reparatie Shimano (Steps motor) deel 1


#1

Allen,

Ik wil jullie graag waarschuwen op te letten bij reparaties aan de e-bike.
Ik ben in het bezit van een e-mtb met een Steps 8000 motor. Vanaf het begin waren daar al problemen mee. Motor was regelmatig niet aan te krijgen en ook de accu startte de ene keer wel en de andere keer niet op, heel onbetrouwbaar dus.
De fiets is tijdens een fiets festival bij de shimano crew geweest aldaar en die hebben me een nieuwe accu gegeven omdat ze het waarschijnlijk achtte dat daar het probleem zat…helaas niet dus.
Na veel heen en weer gepraat bij een dealer terecht gekomen die het probleem nogmaal zou bekijken ( na diverse malen te horen gekregen dat het allemaal heel vreemd klonk en men er (uiteraard) nooit eerder mee te maken had gehad.
Enfin fiets naar dealer alwaar men de fiets ruim 2 weken heeft gehad (ik was een paar dagen weg en wat oponthoud aldaar, niet erg allemaal) . Uiteindelijk van de dealer te horen gekregen dat e.e.a zou zijn opgelost en het probleem de kabelboom zou zijn geweest.
Prima, ik blij en gelijk dezelfde avond een testrit gemaakt, op 1 blokje na de accu leeg dus na de test aan de oplader…wat gebeurt…NIETS accu reageert niet en oplader blijft uit. Mijn logica op dat moment is dat de oplader kapot is (vreemd maar ja). Na een tweede bezoek aan de dealer met de oplader blijk deze aldaar wel te werken, dus deze samen met de accu nu weer naar de dealer gebracht waarna deze naar shimano wordt opgestuurd (de accu dus).
Reactie van Shimano, de pinnetjes zijn allemaal krom, er is verkeerde oplader gebruikt dus geen garantie!?!?!?!?!
Feiten:

  • Ik gebruik accu en oplader al half jaar
  • Stekker kan er maar op 1 manier in
  • Ik heb maar 1 oplader en dat is de bijbehorende
  • ik heb de fiets volledig vol geladen gebracht
  • na retour is de accu-aansluiting kapot

Mijn simpele conclusie; de dealer heeft de verkeerde stekker gebruikt! (oftewel 1+1 = 2)

Nu begint dus de ellende, de dealer weet van niks en zegt dat Shimano flauw doet, Shimano zegt; niets mee te maken zoek het maar uit met de dealer. Dealer zegt dan doodleuk ; ik kan voor 700 euro een nieuwe bestellen.
Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat ik woest ben. Het is voor mij natuurlijk onmogelijk te bewijzen hoe en waar eea is gebeurt.
Ik heb vanaf het begin dus gedoe met het systeem, ben verplicht het bij een steps dealer uit te laten voeren (ook logisch) maar nu weet niemand iets en zegt shimano doodleuk dat ik het met de dealer moet uitzoeken die natuurlijk van niets weet. Kom dus in een onmogelijke situatie terecht waar niets valt te bewijzen en iedereen een stap achteruit doet.

Advies dus (helaas) vertrouw niemand en controleer alles wat kapot kan gaan, registreer samen met de dealer vantevoren dat alles heel is en werkt en controleer dat weer bij ophalen!!!