Waarschuwing reparatie Shimano (steps motor) deel 2

Naar aanleiding van deel 1 van mijn post lijkt het me goed om het vervolg van de problemen te posten.

Na mijn misnoegen over de gebeurtenissen van deel 1 en het kastje naar de muur’ wat daarop volgde heb ik mijn irritatie kenbaar gemaakt via de (imho zeer onvriendelijke) communicatie via facebook :face_vomiting: messenger functie van facebook, hierbij heb ik gelijk de link naar mijn post (deel 1) bijgesloten.

Wonder o wonder, na eerder uitgesproken wens werd ik nu plotseling wel gebeld door Shimano!! Telefoongesprek was prima en de persoon van de afdeling service en garantie gaf aan dat hij contact had gehad met de technische man en dat de accu inderdaad bij de aansluiting kapot is en dit in principe niet onder garantie valt. Nogmaals met alle nuances mijn verhaal gedaan en de Shimano man was vol begrip en gaf aan dit toch netjes te willen oplossen…hoopvol gegeven. Hij gaf aan contact te hebben met de dealer en mij dan op de hoogte te stellen…
Inderdaad een kleine 2 weken later nog niets gehoord en weer naar de facebook messenger om aan te geven dat het nu wel tijd werd om wat te horen omdat ik nog steeds niet (nu al bijna 2 maanden) de fiets niet kan gebruiken en dus ondertussen ook alweer voor de 3e keer zonder e-mtb op vakantie ben gegaan (terwijl ik m daar voornamelijk voor heb). Eindelijk wordt ik dan de volgende dag gebeld door …de dealer.
Wat dan verteld wordt breekt daadwerkelijk mijn klomp en maakt me eigenlijk alleen maar bozer:
Shimano heeft de ‘kapotte en niet te repareren accu’ naar de dealer teruggestuurd met de boodschap ‘buig de pinnetjes maar recht’ !!! Dat heeft de dealer nu gedaan en alles werkt prima volgens hem! (ik moet accu en lader nog ophalen dus ben benieuwd hoe goed alles werkt)

Het erge van dit verhaal is dus dat ik al weken wordt beziggehouden met een kapotte en niet te repareren accu met de boodschap dat ik voor 700 euro een nieuwe kan aanschaffen! Als ik vervolgens daarover over de z**k ga is er een oplossing en worden de pinnetjes even rechtgebogen! Wie probeert wie nu voor de gek te houden!

Resumerend:

  • communicatie met Shimano is moeizaam en klantonvriendelijk
  • de 'oplossing" is wel heel erg in het voordeel van Shimano
  • als ik niet kritisch was geweest had ik nu dus een kostenpost van 700 euro gehad
  • Dealer en Shimano zelf (die ik garantie- en servicetechnisch als 1 partij zie) spreken elkaar voortdurend tegen.
  • Ik ben nu nog steeds niet zeker of het oorspronkelijk probleem is opgelost waarvoor de fiets in 1e instantie in reparatie moest (omdat de dealer niets ‘fout’ kon ontdekken aan het vervangen onderdeel)

Ook hier de boodschap, wees vasthoudend en leg alles vast en maak foto’s van de onderdelen en wat kapot is en gerapareerd wordt…e-bike onderdelen zijn kostbaar en je wordt dus wel heel makkelijk op kosten gejaagd.
Verder werdt me door Shimano ook nog verteld dat deze dealer geen ervaring had met de nieuwste motoren…ook handig om te weten :face_with_raised_eyebrow: