Wat is het type / typenummer van mijn Gazelle fiets

Hallo,

Ik heb via een weggeefhoek op Facebook een Gazelle fiets mogen ophalen, de fiets is voor mij goed genoeg, maar er moeten wat onderdelen vervangen worden.

Ketting
Achterlicht
Kettingkast
Klicbox van de vers

Wat ik van de fiets weet is dat het een gazelle is.

Het volgende staat op het typeplaatje
Framenummer is GZ7543910
Framehoogte is H61
Dan staat er nog 501/495

Ik weet dat er een naafversnelling Shimano Inter7, en een naafdynamo.

De fiets heeft een koplamp, die werkt op de naafdynamo, maar er zit geen achterlicht op, kan ook geen draden vinden.

Iemand een die wat voor een ketting ik moet kopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Hoi, je achterlicht zal op batterijen werken: te koop bij de Hema. De nieuwe ketting is een smalle singlespeed ketting. Zoals deze: https://www.bike-components.de/de/KMC/Z1-Narrow-Kette-1-fach-p68906/

Aanvulling: vertel de fietsenmaker welke fiets en welke achternaaf je hebt en die geeft je de juiste ketting.

1 like

De aansluiting van het achterlicht op naafdynamo gaat (dacht ik) ten alle tijde via de koplamp. Dus het hangt van de koplamp af of die een aansluiting (meestal in de behuizing verstopt) heeft voor het achterlicht. Verder moet er (liefst dubbelpolig) draad naar het achterlicht getrokken worden. Is daar al een voorziening voor in of aan het frame?
Kan je merk + type van de koplamp terug vinden? Dan zoek ik even met je mee.

Anders idd maar eentje op batterijen kopen, dat is een beetje jammer maar wel de gemakkelijkste oplossing. Wel ieder jaar batterijen kopen helaas.

1 like