Weekendopenstelling fietspad Afsluitdijk op 1 en 2 juli 2023

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/weekendopenstelling-fietspad-afsluitdijk-op-1-en-2-juli-2023/

Op zaterdag 1 juli en zondag 2 juli opent Rijkswaterstaat het fietspad op de Afsluitdijk voor fietsers en wandelaars. De tijdelijke openstelling is één van de maatregelen om fietsen en wandelen over de Afsluitdijk mogelijk te maken nu de werkzaamheden op de Afsluitdijk langer duren dan aanvankelijk werd gedacht. Het fietspad is gesloten sinds 1…

Ik denk dat het die dagen een chaos gaat worden. Leuk bedacht, wordt vast file-fietsen. :face_with_diagonal_mouth:

Des te meer bewijs dat die dijk (vaker) open moet!

Staat genoteerd in de agenda, eens kijken of we die dag een rondje IJsselmeer kunnen doen.

Er is een studie gedaan naar het windklimaat van Nederland.
Een lijvig rapport.
Ik lees daarin dat een dag zoals vandaag (donderdag 30 maart) niet kan worden uitgesloten in juli.
Ik hoop dat de fietsbus blijft rijden op 1 en 2 juli.
Windklimaat van NL, KNMI





De luchtfietsers komen met 100 mensen.

Dat gaat gewoon niet. Dat is teveel werk, mag blij zijn dat mensen even de kans krijgen, maar niet allemaal tegelijk. Heb hem al meerdere keren gefietst. Toen was het niet overdreven druk. Maar nu het al zolang niet kan, ben ik bang dat mensen met busladingen gaan komen, zeker als het weer goed is.