Wel of geen elektrische Hybride fiets?

Ik zit nu dus te twijfelen over een elektrische stadsfiets en een elektrische hybrid.

Ik had dus een mooie hybrid gezien bij Halfords voor 2400 euro, ik mocht hem overnemen van de filiaalmanager (Hercules Rob Cross Sport)
Inc: Union 1300 Pedalen ( pak hem beet €40 tot €50), nieuwe Schwalbe voorband (€20), Ergon GP3 handvaten (ongeveer €45?), insteekketting en een Ergon zadel (€60)

Ik heb er ongeveer 1km op gereden en het ging prima, met 75nm zoeft ie door de straten heen. Alleen mijn grootste zorg is de houding van de fiets, het is namelijk een sportieve fiets. Korte ritjes zijn misschien leuk, maar ik weet niet of mijn rug het leuk gaat vinden na een km of 15-20 op een dag ( met een treinrit er tussen, tweemaal in de week).

Dit weekend ga ik de knoop doorhakken of ik deze aan wil schaffen, of toch weer voor een stadsfiets ga. Wat denken jullie er van, op het eerste gezicht?
Er zit een Bosch Performance CX motor in met 500wh

Hier wat informatie over de fiets VTC, le vélo de la balade hebdomadaire au cyclotourisme

Je vraag gaat over de keuze tussen twee e-bikes, niet over de keuze tussen gewone stadsfiets en een hybride fiets. Terzake advies laat ik aan anderen.

Veel mensen denken dat een sportieve fiets sneller rugklachten oplevert dan een rechtop fiets maar als je het puur theoretisch bekijkt is het tegendeel waar. Je rug kan veel beter schokken opvangen als je niet recht op je zadel zit maar wat gebogen naar voren.

Je spieren worden wel anders belast en wat dat betreft kan het overschakelen tijd/oefening kosten.

Meestal kan je je houding op de fiets aanpassen door het zadel iets naar voor of achteren te zetten en door het stuur hoger of verder weg te zetten. Dat lijkt me bij de fiets in het plaatje ook mogelijk.

Ik heb het even aangepast.

Interessant, er is dus minder kans op een pijnlijke rug als je een (hybride) sportieve fiets gebruikt.

In eerste instantie was de houding redelijk akelig omdat ik het idee had dat ik minder stabiel op de fiets zat dan op een stadsfiets (waarschijnlijk door de voorover gebogen houding?), maar binnen een minuut was dat gevoel ook weer weg.

Wat meer informatie over je fietshouding hier:

Zelf heb ik geen elektrische fiets en zie de vier voordelen van een sportieve zit, de extra last op mijn bovenlichaam merk ik niet en rondom overzicht houden vindt ik ook geen probleem.

Personen verschillen maar als je iets meer wilt dan korte stukjes door de (drukke) stad dan lijkt zou ik altijd een sportieve zit proberen, neem er wat tijd voor want je lichaam moet er wel aan wennen.